Mostanában nagyobb a csend az Online Katapult Facebook oldalán. A Live adások is mintha ritkultak volna… Ebben a bejegyzésben megtudhatod, hogy miért!

kommunikacio-review-cover

[BEJELENTÉS] Te kérted, ezért változtatunk a Facebook posztjainkon, méghozzá így

Mostanában nagyobb a csend az Online Katapult Facebook oldalán. A Live adások is mintha ritkultak volna… Vajon mi lehet náluk? Valami baj van?

ÁÁÁ, dehogy!

Eláruljuk: ráncfelvarrtunk, méghozzá úgy, ahogyan te kérted. Hiszen szavaztál ugye te is? Vagy azt sem tudod miről beszélünk?

Akkor most elolvashatod mi fog változni a Facebook kommunikációnkban 2017-ben, miért és pontosan hogyan!

Először is: miért gondoltuk, hogy ideje megújulnunk?

Sok lájkot kapunk minden posztunkra, a live adásokat is mindig aktívan figyeli legalább 50-70 ember (összesítésben legalább 2000-en belenéznek utólag is), de a pozitív visszajelzésektől csak elkényelmesedni lehet, tanulni nem.

livekep

Tudjuk, hogy folyamatos kritikákra van szükségünk ahhoz, hogy fejlődni tudjunk.
Az elsők között fogtunk bele a live adásokba és már túl vagyunk 18 (!) masszív produkción. Mondhatni úttörők voltunk a témában. Megírunk 15-20 Facebook posztot havonta. Ennyi legenerált tartalomnál, az innováció szárnyain masírozva, biztosan vétettünk egy-két baklövést, időszerűnek láttuk, hogy megtudjuk mik ezek…

Miről lehetett szavazni a kérdőívben amit a listánkra küldtünk ki?

A legjobb vizsgáztatók a követőink, így kiküldtünk a listánkra egy kérdőív űrlapot amiben 4 fő kérdésre vártuk a pipálós/szöveges válaszokat. Közel 180-an választ kaptunk vissza – ezúton is köszönjük ha köztük voltál (és írd meg kommentben a cikk végén, hogy örülsz e a reakcióinknak).

Elsősorban a live adásaink milyenségét akartuk levalidálni, de arra is kíváncsiak voltunk, alapvetően mennyire jó az amit Facebookon művelünk.

Rendre ezeket a kérdéseket tettük fel:

  • Mennyire kíséred figyelemmel a live adásainkat?

  • Szívesen olvasnád a live adásaink tömörített, szöveges kivonatát?

  • Mi az ami nem tetszik a live adásainkban?

  • Milyen Facebook posztokból kérsz tőlünk még többet?

  • Milyen formátumban “fogyasztod” szívesebben a Facebook posztjainkat?

És sorban, ezek a százalékos válaszok jöttek a fenti kérdésekre

    • 19% egyáltalán nem nézi a live adásokat
    • 46% bele-bele néz a live adásokba
    • 35% pedig legalább 30 percet nézett minden live adásból
    • 14% -ot egyáltalán nem érdekel a live adások szöveges szkriptje
    • 26% egy-két live adás szkriptet szívesen elolvasna
    • 60%-ot pedig kifejezetten érdekel a live adások szöveges változata
    • 7% inkább személyesebb témájú Facebook posztokat olvasna
    • 18% inkább tanulságos vállalkozói és marketing sztorikat, tanításokat olvasna
    • 76% inkább rövid, tömör online marketing szakmai tippekből látna többet
    • 32% inkább a szöveges Facebook posztokat preferálja
    • 17% inkább videó párti
    • 51% pedig szöveges és videós posztot egyaránt szívesen olvas/néz

Hümm, izgalmas adatok ugye? De mit olvastunk ki belőlük és mik lesznek a következmények?

Ami  a Live adások tekintetében ezután változni fog

Még mielőtt téves következtetéseket vonnánk le, tudni kell, hogy a kérdőívet biztosan a legaktívabb követőink töltötték ki. A live adások törzs nézői is biztosan ezen követőink közül kerülnek ki. Emiatt a live adás nézésével kapcsolatos válaszok nem reprezentatívak a teljes listára.

Szép is lenne, de sajnos biztosan nem a teljes, több ezres email listánk 35%-a néz meg legalább 30 percet minden live adásból 🙂

Ami viszont ezen torzítás ellenére is látszik, hogy az emberek többsége csak bele-bele nézeget a live adásokba. Kevesen vannak akik mindig ott ülnek és folyamatosan végignéznek mindent. Ez persze nem jelent semmi rosszat, hisz alapvetően ilyen a live adások természete.

Nem az a cél, hogy mindenki végignézze őket, hanem, hogy minél több ember kapcsolódjon be, akár egy rövid időre is. A cél és a mérőszám az interakció. Ha valaki épp “arra jár” és belenéz egy picit, hozzászól, akkor az már siker. Ebből kell minél több.

Ezt a jelleget mi úgy hisszük eddig elég jól kihasználtuk, hiszen elég nagy interaktivitás volt minden adásunk alatt. Ami viszont szintén kiderül a számokból, a visszajelzésekből és a tapasztalatokból, hogy kelleténél jobban túlméreteztük az adásainkat.

studios

Nem vettük figyelembe eléggé, hogy heti rendszerességgel, 1,5 órás tömény szakmai anyagokat a többség nem tud végignézni és feldolgozni. Egyik oldalról tehát túl nagy energiát tettünk ezen adások legmagasabb szintű (mind szakmai, mind technikai) elkészítésébe, másik oldalról viszont a többség beérte volna kevesebbel.

Természetesen a kevesebb alatt csak a hosszt értjük, hiszen RENGETEG dicséretet kaptunk a felmérésben, a tartalommal kapcsolatban. A hosszt viszont túltoltuk és kijött, hogy a nagy időigény mellett probléma a befejezési időpont bizonytalansága is. (Valahol ez a kettő összefügg, ha nézted az adásokat, tudod miről beszélünk 🙂

Kiértékelve tehát mindezeket, azt a konklúziót szűrtük le és az fog történni, hogy:

  • a live adások számát heti 1-ről, 2 hetente 1-re csökkentjük és

  • rövidebb, szigorúbban betartott hosszokat határozunk meg az adásoknak (nagyjából fél órát).

Mindezekkel el fogjuk érni azt, hogy:

  • több időd lesz beütemezni magadnak az adásokat

  • több időd lesz feldolgozni az egyes adásokat

  • és annyi ideig kell csak figyelned, bekapcsolódnod hozzánk, amit végig tudsz ülni fél fenékkel is.

Mi pedig úgy tudunk téged kiszolgálni, hogy kevesebb erőforrásból fogjuk hozni ugyanúgy a tőlünk megszokott minőséget. Ismét igazi win-win! Ugye? (Írd meg a cikk alatt a véleményed, nem csak költői a kérdés.)

További újdonság emellett, amivel szintén a Te kérésedre fogunk elkezdeni kísérletezni: szép apránként feldolgozzuk az eddig live adásokat is, szöveges formában.

Ugyanis a szavazók 60%-a mondta azt, hogy érdekelné őt a videók szkriptelt változata

Ez pedig elég nagy arány ahhoz, hogy munkát tegyünk a dologba. Nem szó szerint fogjuk kiírni az eddigi adásokból az elhangzó mondatokat. A tömör lényeget fogjuk kijegyzetelni és ezekből készítünk hasznos anyagokat.

(Az első adás ilyen jellegű feldolgozását napokon belül ki is fogjuk küldeni, úgyhogy legyél résen ha te is kérted!)

Ennyit tehát a live adásokról, bízom benne, hogy érdekeid szerint formáljuk magunkat és te is oda szavaztál, ahová ez az egész mutat. 🙂 Nade mi van a többi Facebook poszttal?

Ami a Facebook posztjainkat általánosságban illeti

Büszkén jelentjük be, hogy sikerült megdöntenünk egy örök dilemmát! Állandó a vita, hogy az emberek inkább olvasnak vagy videót néznek az interneten. Nyilván balgaság lenne univerzális igazságot hirdetni, de a mostani felmérésünkből egyértelműen az jött ki végeredményként, hogy majdnem dupla annyian olvasnának szívesebben szöveges posztokat, mint ahányan inkább videó pártiak!

Ismétlem, ez csak a mi követőinkre (rád?) igaz és a Facebook posztok témakörében. De akkor is érdekes tanulság, hogy a szöveges posztok legyőzték a videósakat… Kérésetek viszont számunkra parancs, ezután szöveges posztból lesz a legtöbb!

És milyen témakörben?

Masszív 76% szavazott arra, hogy rövid, tömör online marketing tippeket szeretnétek kapni tőlünk. Ismét egyértelmű az ukáz, nem sok kommentárt igényel. Mindenesetre meglepő, hogy a sztoris és intimebb posztok igényei kissé alulmaradtak…

És mit is mondhatnánk zárszóként?

Köszönjük szépen ha te is a szavazók között voltál és megosztottad velünk a véleményedet. Láthatod, hogy ez nálunk rettentő sokat számít, hisz ezek alapján végezzük a fejlesztéseinket.

Igyekszünk az év hátralévő napjaiban és 2017-ben az egyik legizgalmasabb Facebook oldallá válni az online marketing témakörében. Jönnek kéthetente a fix kiméretű de annál interaktívabb live adások és jönnek a velős, szöveges marketingposztok tömkelegei!

Hajrá, olvass, nézz minket, mert te fejlődsz a pénzkeresés irányába, mi pedig együtt örülünk veled! 🙂

2017-08-24T13:32:38+00:00

A szerzőről:

Hello- szia, Gots Balázs vagyok az Online Katapult technikai munkatársa. Az írásaimmal az a célom, hogy a bonyolultabb technikai beállításokból IKEA szerelési útmutató szerű írásokat készítsek Neked, tehát könnyen fogyasztható, érthető köntösbe bújtassam az elsőre ijesztő tech. leírásokat. Abban bízom, hogy időt takarítok meg neked azzal, hogy mindent logikusan, gyakorlatiasan, jól szemléltetve tálalok. Ha ez esetleg mégsem sikerült ebben az írásomban, akkor írj emailt a gots.balazs@onlinekatapult.hu e-mail címre, igyekszem mielőbb válaszolni!

Csatlakozz több mint 5.000 sikerre éhes vállalkozóhoz MA!

És megkapod a kitesztelt pénztermelő fortélyainkat

INGYEN!

A fenti gombra kattintva elfogadod az adatkezelési szabályzatunkat és hozzájárulsz ahhoz, hogy hírleveleket küldjünk számodra.

Sikerült! Köszönjük, és üdvözlünk a Katapulterek között!

Hamarosan kapni fogsz tőlünk egy levelet a megadott email címedre. Ebben részletesen leírjuk, hogy mire számíthatsz tőlünk, és mit kell tenned, hogy biztosan megkapd a leveleinket!