Mostanában nagyobb a csend az Online Katapult Facebook oldalán. A Live adások is mintha ritkultak volna… Ebben a bejegyzésben megtudhatod, hogy miért!

kommunikacio-review-cover

[BEJELENTÉS] Te kérted, ezért változtatunk a Facebook posztjainkon, méghozzá így

Mostanában nagyobb a csend az Online Katapult Facebook oldalán. A Live adások is mintha ritkultak volna… Vajon mi lehet náluk? Valami baj van?

ÁÁÁ, dehogy!

Eláruljuk: ráncfelvarrtunk, méghozzá úgy, ahogyan te kérted. Hiszen szavaztál ugye te is? Vagy azt sem tudod miről beszélünk?

Akkor most elolvashatod mi fog változni a Facebook kommunikációnkban 2017-ben, miért és pontosan hogyan!

Először is: miért gondoltuk, hogy ideje megújulnunk?

Sok lájkot kapunk minden posztunkra, a live adásokat is mindig aktívan figyeli legalább 50-70 ember (összesítésben legalább 2000-en belenéznek utólag is), de a pozitív visszajelzésektől csak elkényelmesedni lehet, tanulni nem.

livekep

Tudjuk, hogy folyamatos kritikákra van szükségünk ahhoz, hogy fejlődni tudjunk.
Az elsők között fogtunk bele a live adásokba és már túl vagyunk 18 (!) masszív produkción. Mondhatni úttörők voltunk a témában. Megírunk 15-20 Facebook posztot havonta. Ennyi legenerált tartalomnál, az innováció szárnyain masírozva, biztosan vétettünk egy-két baklövést, időszerűnek láttuk, hogy megtudjuk mik ezek…

Miről lehetett szavazni a kérdőívben amit a listánkra küldtünk ki?

A legjobb vizsgáztatók a követőink, így kiküldtünk a listánkra egy kérdőív űrlapot amiben 4 fő kérdésre vártuk a pipálós/szöveges válaszokat. Közel 180-an választ kaptunk vissza – ezúton is köszönjük ha köztük voltál (és írd meg kommentben a cikk végén, hogy örülsz e a reakcióinknak).

Elsősorban a live adásaink milyenségét akartuk levalidálni, de arra is kíváncsiak voltunk, alapvetően mennyire jó az amit Facebookon művelünk.

Rendre ezeket a kérdéseket tettük fel:

  • Mennyire kíséred figyelemmel a live adásainkat?

  • Szívesen olvasnád a live adásaink tömörített, szöveges kivonatát?

  • Mi az ami nem tetszik a live adásainkban?

  • Milyen Facebook posztokból kérsz tőlünk még többet?

  • Milyen formátumban “fogyasztod” szívesebben a Facebook posztjainkat?

És sorban, ezek a százalékos válaszok jöttek a fenti kérdésekre

    • 19% egyáltalán nem nézi a live adásokat
    • 46% bele-bele néz a live adásokba
    • 35% pedig legalább 30 percet nézett minden live adásból
    • 14% -ot egyáltalán nem érdekel a live adások szöveges szkriptje
    • 26% egy-két live adás szkriptet szívesen elolvasna
    • 60%-ot pedig kifejezetten érdekel a live adások szöveges változata
    • 7% inkább személyesebb témájú Facebook posztokat olvasna
    • 18% inkább tanulságos vállalkozói és marketing sztorikat, tanításokat olvasna
    • 76% inkább rövid, tömör online marketing szakmai tippekből látna többet
    • 32% inkább a szöveges Facebook posztokat preferálja
    • 17% inkább videó párti
    • 51% pedig szöveges és videós posztot egyaránt szívesen olvas/néz

Hümm, izgalmas adatok ugye? De mit olvastunk ki belőlük és mik lesznek a következmények?

Ami  a Live adások tekintetében ezután változni fog

Még mielőtt téves következtetéseket vonnánk le, tudni kell, hogy a kérdőívet biztosan a legaktívabb követőink töltötték ki. A live adások törzs nézői is biztosan ezen követőink közül kerülnek ki. Emiatt a live adás nézésével kapcsolatos válaszok nem reprezentatívak a teljes listára.

Szép is lenne, de sajnos biztosan nem a teljes, több ezres email listánk 35%-a néz meg legalább 30 percet minden live adásból 🙂

Ami viszont ezen torzítás ellenére is látszik, hogy az emberek többsége csak bele-bele nézeget a live adásokba. Kevesen vannak akik mindig ott ülnek és folyamatosan végignéznek mindent. Ez persze nem jelent semmi rosszat, hisz alapvetően ilyen a live adások természete.

Nem az a cél, hogy mindenki végignézze őket, hanem, hogy minél több ember kapcsolódjon be, akár egy rövid időre is. A cél és a mérőszám az interakció. Ha valaki épp “arra jár” és belenéz egy picit, hozzászól, akkor az már siker. Ebből kell minél több.

Ezt a jelleget mi úgy hisszük eddig elég jól kihasználtuk, hiszen elég nagy interaktivitás volt minden adásunk alatt. Ami viszont szintén kiderül a számokból, a visszajelzésekből és a tapasztalatokból, hogy kelleténél jobban túlméreteztük az adásainkat.

studios

Nem vettük figyelembe eléggé, hogy heti rendszerességgel, 1,5 órás tömény szakmai anyagokat a többség nem tud végignézni és feldolgozni. Egyik oldalról tehát túl nagy energiát tettünk ezen adások legmagasabb szintű (mind szakmai, mind technikai) elkészítésébe, másik oldalról viszont a többség beérte volna kevesebbel.

Természetesen a kevesebb alatt csak a hosszt értjük, hiszen RENGETEG dicséretet kaptunk a felmérésben, a tartalommal kapcsolatban. A hosszt viszont túltoltuk és kijött, hogy a nagy időigény mellett probléma a befejezési időpont bizonytalansága is. (Valahol ez a kettő összefügg, ha nézted az adásokat, tudod miről beszélünk 🙂

Kiértékelve tehát mindezeket, azt a konklúziót szűrtük le és az fog történni, hogy:

  • a live adások számát heti 1-ről, 2 hetente 1-re csökkentjük és

  • rövidebb, szigorúbban betartott hosszokat határozunk meg az adásoknak (nagyjából fél órát).

Mindezekkel el fogjuk érni azt, hogy:

  • több időd lesz beütemezni magadnak az adásokat

  • több időd lesz feldolgozni az egyes adásokat

  • és annyi ideig kell csak figyelned, bekapcsolódnod hozzánk, amit végig tudsz ülni fél fenékkel is.

Mi pedig úgy tudunk téged kiszolgálni, hogy kevesebb erőforrásból fogjuk hozni ugyanúgy a tőlünk megszokott minőséget. Ismét igazi win-win! Ugye? (Írd meg a cikk alatt a véleményed, nem csak költői a kérdés.)

További újdonság emellett, amivel szintén a Te kérésedre fogunk elkezdeni kísérletezni: szép apránként feldolgozzuk az eddig live adásokat is, szöveges formában.

Ugyanis a szavazók 60%-a mondta azt, hogy érdekelné őt a videók szkriptelt változata

Ez pedig elég nagy arány ahhoz, hogy munkát tegyünk a dologba. Nem szó szerint fogjuk kiírni az eddigi adásokból az elhangzó mondatokat. A tömör lényeget fogjuk kijegyzetelni és ezekből készítünk hasznos anyagokat.

(Az első adás ilyen jellegű feldolgozását napokon belül ki is fogjuk küldeni, úgyhogy legyél résen ha te is kérted!)

Ennyit tehát a live adásokról, bízom benne, hogy érdekeid szerint formáljuk magunkat és te is oda szavaztál, ahová ez az egész mutat. 🙂 Nade mi van a többi Facebook poszttal?

Ami a Facebook posztjainkat általánosságban illeti

Büszkén jelentjük be, hogy sikerült megdöntenünk egy örök dilemmát! Állandó a vita, hogy az emberek inkább olvasnak vagy videót néznek az interneten. Nyilván balgaság lenne univerzális igazságot hirdetni, de a mostani felmérésünkből egyértelműen az jött ki végeredményként, hogy majdnem dupla annyian olvasnának szívesebben szöveges posztokat, mint ahányan inkább videó pártiak!

Ismétlem, ez csak a mi követőinkre (rád?) igaz és a Facebook posztok témakörében. De akkor is érdekes tanulság, hogy a szöveges posztok legyőzték a videósakat… Kérésetek viszont számunkra parancs, ezután szöveges posztból lesz a legtöbb!

És milyen témakörben?

Masszív 76% szavazott arra, hogy rövid, tömör online marketing tippeket szeretnétek kapni tőlünk. Ismét egyértelmű az ukáz, nem sok kommentárt igényel. Mindenesetre meglepő, hogy a sztoris és intimebb posztok igényei kissé alulmaradtak…

És mit is mondhatnánk zárszóként?

Köszönjük szépen ha te is a szavazók között voltál és megosztottad velünk a véleményedet. Láthatod, hogy ez nálunk rettentő sokat számít, hisz ezek alapján végezzük a fejlesztéseinket.

Igyekszünk az év hátralévő napjaiban és 2017-ben az egyik legizgalmasabb Facebook oldallá válni az online marketing témakörében. Jönnek kéthetente a fix kiméretű de annál interaktívabb live adások és jönnek a velős, szöveges marketingposztok tömkelegei!

Hajrá, olvass, nézz minket, mert te fejlődsz a pénzkeresés irányába, mi pedig együtt örülünk veled! 🙂