[A végső helyreigazítás kisvállalkozónak a Facebook használatához]

Hogyan  add el a terméked, szolgáltatásod a Facebook segítségével, ezres darabszámban? 

7 millió hirdetésre költött Ft és több 100.000 lájk tapasztalata

Az elmúlt 3 évben közel 7 millió Forintot hirdettünk el Facebookon az Online Katapult és a többi, kisebb vállalkozásunk keretein belül.

Facebook-hirdetes

Ennyit költöttünk el Facebook hirdetésekre az elmúlt időszakban – és ez csak az egyik hirdetői fiókunk…

Mindent eladtunk a Facebookon: intimhigiéniás eszközt, étrend kiegészítőt, digitális tananyagokat, receptfüzetet… és közben elég szépen pörgött a kassza. Ez egy kampány bevétele a sok közül:

facebook-bevetel2

Ez egy kampányunk bevétele a sok közül – minden kampányunkban aktív szerepet kap a Facebook

Korábban sem unatkoztunk, 3 db 150.000 lájk feletti oldalt is felépítettünk még a “Tudd meg az indián neved” alkalmazások korszakában. Ezekkel is sikerült értelmezhető mennyiségű bevételre szert tennünk.

Ha valaki, akkor mi tudjuk hogyan lehet eladni a Facebookon és nem elméletből.

Gyakorlatban, a saját bőrünkön tapasztaltunk meg, mi működik és mi nem. Most pedig itt vagyunk, hogy leírjuk neked is a tanulságokat  ebben a cikkben. Ha szeretnél profi Facebook hirdetéseket gyártani percek alatt, akkor töltsd le a 29 ingyenes sablonunkat és a hozzá tartozó mini oktató anyagunkat most teljesen ingyen:

INGYENES LETÖLTÉS: 29 db AZONNAL használható, szerkeszthető Facebook hirdetési sablon

preview-lead-magnet-29

Előre elkészítettük Neked a legjobb hirdetéseidet. Photoshop nélkül is szabadon módosíthatod a színeket, formákat, szövegeket.

KÉREM A 29 HIRDETÉSI SABLONT!

Alapozásnak kezdjük rögtön a téveszmék lerombolásával, hogy könnyebb legyen megérteni az utána következő, velősebb gondolatokat.

– Megmondjam honnan tudod egyből levágni ha egy vállalkozó nem ért a Facebookhoz?

– Onnan, hogy folyamatosan közösségi oldalnak nevezi és állandóan lájkokról áradozik.

Igen, a Facebook pár évvel ezelőtt valóban egy olyan közösségi oldalnak indult, ahol az emberek közösségekbe tömörülve tudtak egymással csacsogni, megbeszélni, megosztani dolgokat.

Egy közösség a te baráti köröd, egy közösség a Barátok Közt Facebook oldalát lájkolók tábora, megint egy másik közösségi a Túró Rudi Facebook oldalát lájkoló tömeg.

Mindenki szabadon magára vehette a pásztor szerepét és összeterelhetett egy masszív nyájat, akiket utána folyamatos aktivitásra tudott buzdítani.

Aztán örökre megváltozott minden

Jött a vérszívó, kapitalista Zuckerberg, aki megunta ezt az ingyenesdit és úgy döntött vége az önjelölt pásztorok idejének. Ezután csak az lehet véleményvezér aki FIZET.

Ma már nincs olyan, hogy

  1. indítasz egy Facebook oldalt,
  2. meghívod a barátaid, hogy lájkolják
  3. kiteszel pár posztot az oldalra
  4. a barátaid megosztják ezeket
  5. és elkezdnek vírus módjára szaporodni a követőid.

Ez az időszak elmúlt.

Ma már nemhogy a Facebook oldaladdal nem éred el a saját követőidet, de még azt se látja minden ismerősöd,  ha a magán profiloddal, a magán Facebook üzenőfaladon megosztasz egy macskás videót.

A céges Facebook oldalak  ingyenes (organikus) elérése közel nullára csökkent. Ha nem fizetsz a Facebooknak, akkor nem fogják látni a lájkolóid a bejegyzéseidet, tehát nincs ingyenes közösségépítés.

Ha nincs ingyenes közösségépítés akkor a Facebook sem egy közösségi oldal.

Az előző pontból következik ez a mostani, de levezetem neked:

  • A lájkok egyrészt azért nem érnek már semmit, mert hiába van x ezer lájk a Facebook oldaladon, ugyanúgy fizetned kell érte, hogy lássák ezek az emberek a kirakott posztjaidat, mintha teljesen vadidegen embereknek (nem lájkolóknak) jelenítenéd meg őket.
  • A másik indoka a lájk értéktelenségének viszont az, hogy egy lájk még egyáltalán nem hordozza magában, hogy a mögötte álló személy aktív részese akar lenni az oldalad által képviselt közösségnek.

Egy Facebook oldal valójában még nem is egy közösség, a rá adott lájkok pedig olyan kicsi elköteleződések mint az ablakon kipöckölt szerencseforintok.

Lájkok jönnek – mennek, az emberek viszont lapítanak, nem kommentelnek, nem osztják meg amit kiteszel.

(Sokan emiatt egyből farkast is kiáltanak és azt hiszik, robotok lájkolták le az oldalukat.)

Egy közösség mindig egy érdekes téma, ember, hitvallás köré tömörül és az az ismertetőjele, hogy az emberek folyamatosan nyüzsögnek az őket egybe tömörítő téma körül.

A te Facebook oldalad csak akkor lenne közösség, ha folyamatos izgalomba tudnád tartani a lájkolóidat.

Ha te magad elég érdekes vagy, akkor ezt elérheted rólad szóló tartalmak, posztok kirakásával.  Viszont ha nem te vagy Lady Gaga, akkor a vállalkozásod témájában kell ÉRTÉKES, HASZNOS tartalmakkal, anyagokkal elkápráztatnod az embereket, rendszeresen, tervezetten.

Tehát összegezve:

  • nem éred el a lájkolóidat, hiába is vannak az oldaladon,
  • de ha el is éred őket, akkor sem fogják inni a szavaid és hallgatni rád, csak azért mert korábban lájkoltak téged – ehhez folyamatosan le kell őket nyűgöznöd az értékes tartalmaiddal.

Emiatt nem lesz a lájkból forint.

Tegyük fel, hogy te nem sajnálod a pénzt. Fizetsz minden egyes kirakott posztodért, hogy elérd vele a lájkolóidat. Attól sem riadsz vissza, hogy közösségé formáld a lájkolóid, hiszen úgy gondolod tudsz számukra bőséges mennyiségben tartalmat gyártani.

Úgy döntesz elkezded felépíteni a Facebook oldalad, gyűjtesz rá vagy pár ezer lájkot, aztán fogod magad és eladsz nekik ha elérkezettnek látod a pillanatot.

Mesésen hangzik,  de mégis orosz rulett. Hol van a hiba a képletben?

Ha te egy stabil lábakon álló, milliárdos cég marketingese vagy, akkor igazából nincs gond. Kísérletezz bátran, belefér az idődbe és a cég költségvetésébe.

De ha te egy kisvállalkozó vagy, aki most bontogatja szárnyait a neten, akkor a te életedben nincs helye a pazarlásnak, próbálkozásnak.

Neked nem költened, hanem termelned kell a pénzt. Mielőbb fel kell állítanod egy olyan online marketing folyamatot, ami kiszámítható bevételt termel. Többet hoz, mint amennyit felemészt.

Ez pedig a Facebookos közösségépítésről, kommunikációról a te helyzetedben nem mondható el.

Hetekbe, hónapokba telik mire kiderül jól csináltad e a dolgod és ha akkor kiderül, hogy hibáztál, mind az időd, mind az pénzed – kis túlzással – kukába megy.

Ott állsz majd egy x ezer lájkos Facebook oldallal, rajta 100 bejegyzéssel amiket vért izzadva, hónapok alatt  írtál meg.

És ezzel kontrasztban ott lesz a hírfolyam tetején a vásárlásra buzdító posztod, amit le se tojnak a követőid …  “hálátlan férgek” dünnyögsz majd magadban, de csak magadat hibáztathatod.

TÉRJÜNK A LÉNYEGRE: HOGYAN KELL A FACEBOOKKAL HELYESEN ELADNI ÉS FELÉPÍTENI EGY MEGÁLLÍTHATATLAN VÁLLALKOZÁST?

Eleget beszéltünk arról, hogy “hogyan ne”, itt az ideje rátérni a “hogyan igen”- re. Hogyan tudod jól, az üzleti céljaidnak megfelelően használni a Facebookot?

Az új iskola azt üzeni Neked, vedd észre, hogy a Facebook ma már nem egy közösségi, hanem egy HIRDETÉSI FELÜLET.

Kilóra tudsz hirdetési lehetőséget vásárolni tőle, ráadásul kattintás alapon tudsz fizetni ezekért, tehát csak akkor kerül pénzbe a hirdetésed, ha valaki rá is kattint. Tömegeket tudsz kiterelni Facebookról a weboldaladra és előre kiszámítható fix összeget kell ezért fizetned.

facebook-latogatok2

Az egyik weboldalunkra ennyi látogatót vittünk ki Facebookról, pár hónap alatt

A dolog non-plus ultrája, hogy ezeket a hirdetéseket közvetlen azok elé a szemgolyók elé tudod kitenni, amiknek a színét is te határozod meg. A nemen, koron, lakhelyen túl te tudod eldönteni mi iránt érdeklődjön az aki látni fogja a hirdetésed. Lézer pontosan tudsz célozni, a számodra üzleti szempontból értékes emberekre.

Neked ezt kell kihasználnod kisvállalkozóként. Hirdetéseket és velük együtt látogatókat kell vásárolnod a Facebooktól, “kilóra”.

“Oké, de most megint csak költünk, hogy lesz ebből végre megtérülés?” – ugye kérdezed?

Ahogyan most azt megtanultad, hogy a Facebook nem egy közösségi felület, ugyanúgy azt is meg kell tanulnod, hogyan tudsz az innen érkező látogatókból profitálni.

Korábban már pedzegettem, hogy neked egy online marketing stratégiára van szükséged, ami rendszer szinten, lehetőleg automatikusan termelni neked ki a vásárlókat.

Elsőre tudományosnak és bonyolultnak tűnik a dolog, de semmi másról nincs szó, minthogy a Facebookról érkező látogatókat, előre megtervezetten fogod a weboldalad egyes aloldalain végigvezetni.

A kulcs tehát a weboldalad lesz

Azért jó, hogy kivisszük az embereket a Facebookról, mert a weboldalad a tiéd. Szabadon alakítod, úgy, hogy az történjen amit te szeretnél, hogy történjen.

A stratégia pedig ahhoz kell, hogy tervezetten dolgozhass, másrészt a látogatón is keresztül tudd vinni, hogy azt tegye amit te elvársz tőle (mondjuk vásároljon).

Mindig konkrét céllal rendelkező aloldalakra (landing oldalakra) vezetjük a Facebook látogatókat

Ebben fognak neked segíteni a célorientáltan felépített aloldalak. Direkt nem azt írtam, hogy webshop, hanem aloldalakról beszéltem folyamatosan.

(Hogy mi a baj a webshoppal, azt egy másik cikkben fogom kivesézni, most engedd el a témát.)

Aloldalak alatt a honlapod.hu/aloldal1, a honlapod.hu/aloldal2 és társait értem, amelyeken sorban olyan tartalmak szerepelnek, melyeknek mindnek kizárólag egyetlen, jól definiált céljuk van.

Nézzünk példákat ezekre az aloldalakra és velük együtt konkrét stratégiákat, amikkel bizonyítottan el lehet adni a Facebookról érkező látogatóknak!

1. ESETTANULMÁNY: 8.490 Ft értékű, azonnali eladás a Facebookról érkező látogatóknak

Van egy olyan vállalkozásunk, aminek a keretében egy női menstruációs segédeszközt, úgynevezett intimkelyhet árulunk. Ennek az intimkehelynek az online marketing stratégiája relatíve egyszerűen nézett ki:extracsomag

  1. Készítettünk egyetlen darab értékesítési célú aloldalt (landing oldalt)
  2. Erre az aloldalra kitereltük Facebookról, fizetett hirdetésekkel a látogatókat
  3. A látogatók ~1%-a azonnal leadta a megrendelését az oldalon a 8.490 Ft-os kehelyre
  4. A maradék 99% pedig “lepattant” az oldalról és nem vett semmit

Ebben az esetben az aloldalakból álló rendszer – nevezzük ezután értékesítési tölcsérnek – halál egyszerű volt, hiszen egyetlen darab értékesítési (sales) oldalból állt.

Ezt az egy oldalt úgy építettük fel, hogy beletettük minden elemet amit csak tudtuk, hogy egy jól felépített értékesítési oldalnak tartalmaznia kell.

Értsd, ez egy szakmai szempontból iszonyat ütős oldal lett, olyan mintha rányomtattunk volna egy weboldalra egy profi Zepteres értékesítő ügynököt.

Az 1%-os vásárlási arány nem egetverő, sőt átlagos, vagy az alatti, viszont figyelembe véve, hogy a látogatók Facebookról érkeztek, ez mégiscsak szép eredmény.

A Facebookról érkező látogatóknak ugyanis nehéz azonnal eladni valamit. A Facebookon azért vannak az emberek, hogy szórakozzanak, nem azért, hogy vásároljanak.

Éppen ezért, a hirdetések amikkel kihoztuk őket az oldalra, nem a vásárlásról, a kehelyről szólt, hanem csalafinta módon csak beharangoztuk, hogy tudunk valami jobbat annál mint amit most használ a potenciális vásárló:

dobdki

Amikor valaki kattintott, az oldalon szembesült magával a termékkel, majd végül ha tetszett neki, vásárolt.

Ez a primitívnek látszó rendszer olyan jól működött, hogy több tízmilliós bevételt termeltünk vele. A hirdetések némileg változtak, de a fő koncepció végig ugyanez maradt.

facebook-bevetel1

Ez az intimkehely eladási statisztikája MailMasterben. Nincs itt minden adat, korábban egy másik szoftverben kezeltük a megrendeléseket.

Neked viszont mégsem javaslom, hogy ugyanezt csináld, mert ez a módszer egyre kevésbé működik. Nehéz azonnal eladni egy Facebookról érkező látogatónak, pláne nem egy több ezer forintos terméket.

Kell ugyanis hozzá:

  • egy zseniálisan profi módon felépített sales oldal
  • egy nagyon izgalmas termék/szolgáltatás
  • és nagyon jó Facebook hirdetések

Ezek együtt ritkán állnak fent, így nem igazán éri meg kísérletezni velük. Már mi sem így állunk neki a Facebookos értékesítésnek, helyette inkább a következő módszerek valamelyikét használjuk.

2. ESETTANULMÁNY: 1 Ft értékű, azonnali eladás a Facebookról érkező látogatóknak

Még mindig azonnal eladunk a Facebookról érkező látogatóknak. Azzal a különbséggel, hogy nem több ezres, hanem mindössze 1 Ft-os terméket. Ráadásul nem egy aloldalt használunk, hanem többet.

Az egyik ügyfelünk, Benke Gábor a vízszámla.eu oldal tulajdonosa egy vízfogyasztást csökkentő, csapra szerelhető adaptert árul az oldalán és ezt is hirdeti Facebookon.

03

1 Ft-os adagolót promótáló Facebook hirdetés

Ez a kis eszköz kellően vonzó ahhoz, hogy magát a terméket hirdetve is kattintsanak a hirdetésre a Facebookozók és a termék 1 Ft-os ára még tovább csigázza a kedélyeket. Ilyen áron (csak a szállítási díjat kell ezen kívül rendezni) ez egy jó ajánlat és lehet az azonnali eladásra fókuszálni.

kulsomenetes

Ez maga a termék

Nyilván ezen a terméken Gábor nem keres semmit, de azért csődbe sem megy. Az ő esetében a profit a következő aloldalon keletkezik, ami azután töltődik be, hogy valaki megvásárolja ezt az 1 Ft-os terméket.

A termék köszönőoldalán ugyanis egy újabb, nagyobb értékű upsell ajánlatot kínál fel Gábor, amin már neki is marad profitja.

Ha tudni akarod, milyen egy jó Facebook hirdetés, vagy csak időt spórolnál azzal, hogy az előre összeállított, méretre vágott sablonjainkból dolgozol, itt tudod letölteni a 29 ingyenes sablont.

Ha te is tudsz rendkívül jó áron, rendkívül izgalmas terméket kínálni a látogatóknak, akkor ebben az esetben te is megpróbálhatsz azonnal, egyetlen oldalon eladni a Facebook hirdetésekből érkezőknek.

Készülj viszont fel, hogy az értékesítési tölcséred – ha csak kis mértékben is – bonyolódni fog, hiszen több aloldalt kell használnod, hogy fel tudj kínálni egy upsell ajánlatot is.

3. ESETTANULMÁNY: ESETTANULMÁNY: Azonnali email cím megszerzés a Facebookról érkező látogatóktól, majd későbbi eladás

Ez a stratégia már olyan, amit bátran ajánlok neked is, és jóval kisebb kockázattal jár mint az, amelyikben rögtön az érkező oldalon el akarsz adni a látogatónak.

Itt még több aloldalból fog állni az értékesítési tölcséred, mint az előző esetben, de ez ne riasszon el. A Facebookról érkező látogatóknak az ilyen kifinomult rendszerekkel lehet a leghatékonyabban eladni, úgyhogy jobb ha figyelsz és tanulsz.

Az amiről szól lesz az Online Katapult (ezek vagyunk mi) egyik stratéigája.

Az Online Katapult célközönsége az olyan vállalkozók, akik imádják az oktatóvideókat és esettanulmányokat, amikből fel tudják szedni a saját vállalkozásuk sikeréhez szükséges tudást (te is ezért vagy itt ugye?).

Mi ezeket az oktatóvideókat és esettanulmányokat szoktuk meghirdetni a Facebookon, mert erre harap a nép:

esettan3

Egy esettanulmányt promótáló Facebook hirdetésünk

Mikor valaki rákattint a hirdetésre, akkor viszont nem egyből a beígért tartalom oldalára érkezik meg, hanem egy úgynevezett feliratkozó oldalra:

esettan1

Egy email cím begyűjtő feliratkozó oldal, amire a Facebookról érkező látogatókat visszük

Ezen az oldalon elkérjük a látogató email címét és ha megadja, csak akkor kapja meg a hirdetésben beígért tartalmat.

Miért jó ez?

Azért mert ez egy kellően “puha” első érintkezés. Igazi win-win.

Mi kapunk egy email címet, amin keresztül innentől elérjük a látogatót és egyúttal betettük a lábunkat az ajtón – elkezdtünk barátkozni. A látogató pedig értékes anyagot kap, neki ezért nem szívfájdalom egy email cím.

Az ilyen oldalak feliratkozási aránya (konverziója) jellemzően 25% és 45% között szokott alakulni, tehát lényegesen több emberrel tudunk kapcsolatot kiépíteni, szemben az azonnali eladás 1%-ával.

Jó persze, itt még nem kerestünk pénzt, de ezt az első interakciót nagyon elegánsan tovább lehet vinni egy értékesítési tölcsérbe. Nagyon éles egyszerűsítéssel azt tudom mondani, hogy az email cím megadása után majdnem ugyanaz a folytatás mint az előző 1 Ft-os termék esetében.

Aki feliratkozik, az kap egy csábító belépő termék ajánlatot, majd a köszönő oldalon egy még drágább upsell ajánlatot és így tovább…

AKCIÓ TERV: Vegyük át, mit kell tenned ha te is el akarsz adni a Facebook segítségével!

1. Határozd meg ki a célközönséged!

A lájkvadászat közben nagyon könnyű megfeledkezni arról, hogy csak olyan emberekre szánd az időd és pénzed, akikből tényleg valamikor vásárlók lehetnek.

Ha viszont ezután médiafelületként fogod használni a Facebookot, akkor meg kell tanulnod egyesével kiemelni a tömegből a számodra értékes embereket. Minden egyes kattintásért fizetni fogsz és annak a kattintásnak (embernek) vissza kell hoznia nem csak a kattintás árát, de még a profitod is.

celkozonseg

Fotó a Facebook hirdetési felületéről

Ehhez pedig az kell, hogy lézerpontosan meg tudd határozni ki a célközönséged.

Tudnod kell az ideális vásárlód nemét, korát, lakhelyét és érdeklődését. Elsőre ennyi elég lesz, aztán majd a tesztek úgyis megmondják, hogy kell e finomítanod.

Ezekből is a legfontosabb a az érdeklődés lesz. Az érdeklődés annyit takar, hogy milyen oldalakat, témákat lájkolnak a te ideális vevőid. Ezeknek az oldalaknak a követőire kell neked is céloznod.

2. Készíts egy “cseszettjó” Facebook hirdetést!

Ha meghatároztad a célközönséged, akkor szükséged lesz egy hirdetésre amivel ki tudod csalogatni őket a weboldaladra.

A hirdetésen rengeteg minden múlik.

Ha rossz a hirdetésed fotója, üzenete akkor simán lehet, hogy olyan embereket fogsz vele megszólítani, akik totál nem potenciális vásárlóid. Ilyenkor hiába működne jól a weboldalad (értsd, az aloldalaidból álló értékesítési tölcséred), mégsem lesznek feliratkozóid, vásárlóid, stb.

facebook-hirdetes-ar

Az egyik ügyfelünk, Gere Tamás olyan hirdetést készített, hogy még a Facebook is megdícsérte

Olyan mintha gázolajat töltenél egy benzinnel működő Ferrariba. Azt hiszem nem kell részleteznem…

A hirdetés másik varázsa, hogy ez fogja azt is eldönteni, hogy mennyit kell fizetned a látogatóidért. Bár a Facebook árazása bizonyos keretek között kötött, azonban mégis rengeteget számít mennyire csípik az emberek a hirdetésedet.

Ha egy hirdetésre sokan kattintanak, akkor a Facebook azzal jutalmaz meg, hogy kevesebbet kell fizetned a kattintásokért. Dióhéjban ez a képlet.

Minél izgalmasabb hirdetést kell készítened, ami mégis releváns annyira, hogy csak a megfelelő embereket szólítja meg.

(MEGJEGYZÉS: Szeretnél 29 db Facebook hirdetés mintát, hogy könnyebb legyen elkészíteni a sajátjaidat? Kattints az alábbi fotóra és kérd őket elemzéssel együtt, ingyen!)

preview-lead-magnet-29

3 .Válaszd ki az értékesítési stratégiádat!

Ebben a cikkben esettanulmány részletességgel és hitelességgel leírtam, milyen gyakorlatban bevált módszereid vannak arra, hogy eladj a Facebookon.

Nézz rá a saját vállalkozásodra, termékeidre, célközönségedre és válassz ki egy stratégiát a fentiek közül.

Nincsenek csodák. Minél több lépésből akarsz eladni, azaz minél kifinomultabb lesz az értékesítési tölcséred, annál sikeresebb leszel (annál több eladásod lesz a folyamat végén).

4 .Dolgozd ki az értékesítési folyamatod aloldalait!

Triviálisnak tűnik, mégis rettentő fontos figyelmeztetnem: feltétlen készítsd el az előző lépésben meghatározott stratégiád aloldalait!

Ne a weboldalad főoldalára küldd a látogatót, ne ess a “megpróbálom először így is, hátha” hibába.

Nem fog történni semmi, ismétlem SEMMI, ha hirdetési médiaként használod ezután a Facebookot, de a weboldalad közben romokban hever.

Ne sumákold el a tervezést és kivitelezést! Dolgozd ki az aloldalakat amiken végig fogod vezetni a látogatókat, csak azután menj tovább a következő lépésre!

5. Töltsd fel, állítsd be, indítsd el, TESZTELJ!

Ha ismered a célközönséged, kész vannak a nekik szánt hirdetések és kész vannak az aloldalak, akkor ideje elfordítani a kulcsot és menni pár tesztkört.

Töltsd fel a hirdetéseket, állítsd őket be és indítsd el a kampányod, majd imádkozó kéztartással figyeld az eredményeket.

Nyugodj meg, az első hirdetés – értékesítési tölcsér rendszered jó eséllyel siralmas lesz. Ez NORMÁLIS.

Az online marketingben rengeteget kell tesztelni, de a jó az, hogy mindent tudsz mérni, látni fogod hol a hiba.

  • Ha bénák a hirdetéseid, dobd ki őket, csinálj újakat.
  • Ha az egyik hirdetés jobban teljesít mint a másik, csinálj abból újabb változatokat.
  • Ha valahol elakadnak az emberek az oldaladon, dolgozd át az adott oldalt….

A lényeg az, hogy mérj mindent, amit csak tudsz. Használd a Google Analytics-et és valamilyen hőtérképes szoftvert, pl a HotJart!

Ha sikerül eljutni arra a pontra, hogy pont annyi pénzt termel az oldalad, mint amennyit hirdetésekre elköltesz, akkor már jó vagy. A nullszaldós értékesítési folyamat legyen az első célod.

Onnan már nagyon könnyű további finomításokkal átcsúszni a profitabilitás oldalára.

ZÁRSZÓ: Mikor kell a tartalomgyártással, posztolgatással foglalkozni?

Végig a cikkben savaztam a közösségépítést és a tartalomgyártást (ezért a Kreatív Kontrollosok szét fognak engem szedni), de hadd oldjam fel a feszültséget. Ne essék félreértés, ennek is megvan a maga helye!

Mi is kidolgoztuk a tartalomstratégiánkat és mi is aktívan posztolunk a Facebookon.

Értékes tartalmat igenis gyártani kell és igenis építeni kell a közösséget, bármilyen nehéz is, mert hosszú távon ez teszi vállalkozássá a vállalkozást. Nem akartalak elriasztani attól, hogy valaha is belevágj ebbe a mutatványba!

A mi Facebook oldalunk is aktívan lélegzik - mi már megtehetjük, hogy foglalkozunk vele

A mi Facebook oldalunk is aktívan lélegzik – mi már megtehetjük, hogy foglalkozunk vele

Csupán azt akartam, hogy helyretegyük a sorrendet.

Ne várd, hogy holnaptól kezdve pozitív lesz a vállalkozásod egyenlege ha te csak posztolgatsz a Facebook oldaladra. (Pláne, hogy a bejegyzéseidet promótálnod kell, ami plusz kiadás.)

A leghatékonyabban úgy tudsz eladni, ha kiviszed az embereket a Facebookról és végighúzod őket a saját értékesítési tölcséreden. Előbb-utóbb ki kell vinned az embereket Facebookról.

Ha pedig a végső értékesítés a weboldaladon fog minden esetben lezajlani, akkor adja magát, hogy az elsődleges feladatod ennek a rendbetétele. Minden más ezután következik.

Ha a weboldalad már meg tudja szerezni egy látogató email címét, már el tud adni egy kis értékű terméket, netán már az upsell ajánlatodat is sokan kérik, akkor itt az ideje tovább lépni.

Már nem az életben maradásod a tét, hiszen a weboldalad pénzt termel. Ekkor lépj tovább és dolgozd ki a tartalomstratégiádat, mert megéri. Lesznek alaposan előmelegített emberek, követőid, akiket lesz hova küldeni, hogy még nagyobb arányban és nagyobb összegben vásároljanak…

Hajrá, sok sikert!

(MEGJEGYZÉS: Ne feledd, nem kell mindent neked, a nulláról kitalálni. Itt van például 29 db Facebook hirdetés minta, hogy könnyebb legyen elkészíteni a sajátjaidat. Kattints az alábbi fotóra és kérd őket elemzéssel együtt, ingyen!)

preview-lead-magnet-29