Sajnos a legtöbb esetben vevőket szerezni pénzbe kerül. Akár online boltod van és hirdetésekből tereled a forgalmat a weboldaladra, akár egy fizikális üzleted van, és fizeted a bérleti díjat, ha az emberek szeme elé akarsz kerülni, bizony fizetned kell. De MÉG MINDIG lehetséges néhány módszerrel ingyen reklámra szert tenned.

13 módszer, amivel INGYEN hirdetheted a vállalkozásodat online

Akár most indulsz, akár már egy jól működő cég tulajdonosa vagy, egy kis ingyen reklám bizonyára jól jönne. Nem akarlak áltatni, természetesen így vagy úgy de tenned kell azért, hogy rád találjanak a potenciális ügyfelek. Olyan ingyen marketing, amiért sem tenned, sem fizetned nem kell, nem létezik.

Ebben a cikkben azokat az ötleteket szedtem össze, melyek segítségével a már meglévő eszközeiddel, vagy új, de ingyenes eszközökkel is tudsz vevőket szerezni. lássuk, mik lehetnek ezek…

De szerencsére, ez nem jelenti azonban, hogy fizetned is kell. Olykor csak egy kis plusz idő befektetéssel, vagy egy jó ötlettel, már meglévő anyagok, folyamatok javításával is szert tehetsz több érdeklődőre.

1. Keress partnereket, és hirdessétek egymást!

Ne gondold, hogy te vagy az egyetlen, akinek ügyfelekre van szüksége. Más is hasonló cipőben jár. Gondold végig, hogy miként tudnál együttműködni más vállalkozásokkal, hogy számukra is értéket tudj adni.

A lényeg, hogy olyan vállalkozásokat keress, akik hasonló célcsoportnak adnak el, mint amilyennek te is. Keress közös pontokat, ahol nem konkurensek vagytok, hanem kiegészítitek egymást.

Adhatsz például egy ingyenes bónuszt, amit a másik vállalkozás ajándékként tud adni az ügyfeleinek. Ez lehet egy füzet, meg egy DVD, amin a célcsoport egy speciális problémájára kínálsz megoldást. A csomagot email címért cserébe a te weboldaladon tudják letölteni.

Így a másik vállalkozás növelheti az ajánlata értékét, miközben te pedig lehetőséget kapsz, hogy bemutatkozz a célcsoportnak, és további termékeidet is bemutasd!

Korábban már írtunk egy blogcikket arról, hogy miként alakíthatsz ki jövedelmező kapcsolatokat más vállalkozókkal.

Olvasd el a fenti cikket, és kövesd a benne szereplő elveket, hogy sok-sok hasznos kapcsolatra tegyél szert. Ahogy egyre több partnert szerzel, egyre több oldalról fogják tolni hozzád az érdeklődőket, ingyen!

2. Indíts saját blogot!

Bármennyire is elcsépelten hangzik, a blogolás még mindig ez az egyik legjobban kifizetődő tevékenység, amit az online marketinged érdekében tehetsz. ha nincs üzleti blogod, akkor csinálj egyet, még ma.

Ehhez használhatsz ingyenes blogmotort is, bár mi inkább azt javasoljuk, hogy alapvetően olyan weboldalt készíts, amiben már eleve benne van a blogolás lehetősége.

A legjobb megoldás szerintünk a WordPress, melyet bárki, aki alapszintű számítógépes ismeretekkel rendelkezik képes telepíteni, és 2 órán belül már futtathatod is a saját weboldalad és blogodat.

Egyébként mi is 70-80%-ban ingyenes eszközökkel építjük a weboldalunkat és készítjük az elemzéseinket. Az alábbi összeállításban összeszedtük azokat az ingyenes szoftvereket, amelyek megkönnyítik a mindennapi munkánkat:

26 db Ingyenes Online Marketing Eszköz, Melyet Minden Vállalkozónak Ismernie Kell...

Kép- és videószerkesztés, kémkedés, ötletszerzés, honlapépítés… mindenre van egy ingyenes eszköz ebben a listában.

IRÁNY AZ ESZKÖZTÁR!

De miről írjak? – hangzik egy gyakran a kérdés, és gondoltam, hogy sokaknál ez lesz a visszatartó erő…

Korábban készítettünk egy LIVE adást Zsolttal, amiben adunk 24 blogcikk téma ötletet és egy csomó tartalomtípust, amivel az első egy éves tartalomnaptáradat gyakorlatilag feltöltöttük:

Miről írj a blogodon, hogy az pénzt is termeljen?

Javaslom, hogy nézd meg ezt az adást, és az elhangzottak alapján tűzz ki egy célt, mondjuk heti egy bejegyzést, és kezdj el írni. Ha megtanulsz tartalmakat gyártani, érdekes cikkeket készíteni az később is óriási előny lesz a számodra.

3. Írj értékes tartalmakat más oldalakra!

Már csak azért is jó, ha nem félsz blogcikkeket írni, mert az itt szerzett tudásodat igen jövedelmezően kamatoztathatod azáltal, hogy külső felületekre is beküldesz szakmai anyagokat.

Szakmai anyag alatt nem feltétlen kell azt érteni, hogy száraz, unalmas anyagokat írsz. Éppen ellenkezőleg! Keress olyan weboldalakat, ahol rendszeresen jelennek meg a te témáddal kapcsolatos cikkek, és vedd fel velük a kapcsolatot.

Kérdezd, meg hogy szívesen vennék-e ha rendszeresen, ingyen írnál számukra a szakterületedbe vágó, izgalmas cikkeket, melyekben mindössze egy linket kérnél elhelyezni a weboldaladra.

(Nyilván nem a főoldaladra, hanem egy kapcsolódó blogcikkre, vagy csalira, amiből megszerzed a látogatók email címét.)

Sőt, kereshetsz olyan weboldalt is, ami nem teljesen egyezik a te témáddal, de van egy remek átfedés, és ezért írhatsz csak abban az egy témában egy vendég cikket.

Például egy ügyvéd simán írhat vendégcikket egy marketinggel foglalkozó weboldalra arról, hogy miként kell megírni az ÁSZF-et, hogy az szabályos legyen.

Járj tehát nyitott szemmel, és ne legyél rest felvenni a kapcsolatot más portálokkal. Lesz, aki nem ír vissza? Igen! Lehet, hogy csak 10-ből 2-vel lesz megállapodásod? Igen!

De ha csak havi 2 új megállapodást szerzel, akkor 1 év alatt már nem fogod bírni egyedül, annyi tartalmat kell majd írni, ami mind folyamatosan termeli majd neked a forgalmat.

4. Legyél ott, ahol az ügyfeleid vannak!

Nincs jobb marketing annál, mintha elvegyülsz az ügyfeleid között, főleg, ha segítesz is nekik! Nézd meg, hogy az ügyfeleid hol találkoznak, hol beszélgetnek, milyen Facebook csoportokban tagok, és hol teszik fel a kérdéseket?

Figyeld ezeket a rendezvényeket, csoportokat, és legyél hasznos, konstruktív tagja a közösségnek. Tedd világossá, hogy szakértő vagy, de nem kell reklámoznod magadat.

Éppen ellenkezőleg: segíts ingyen, és segíts gyakran, hogy megismerjenek, és elfogadjanak mint szakértő.

Mit gondolsz, ha legközelebb valakinek segítség kell majd a témádban, kihez fog fordulni?

A csoport másik nagy előnye, hogy a tagok egymással is beszélgetnek, sőt ismerőseiknek is szívesen ajánlják. Biztos lehetsz benne, hogy amikor már a csoport több tagja elégedett veled, akkor azonnal téged fognak ajánlani a csoport többi tagjának is.

5. Készíts saját, hasznos tartalmakat!

Nem csak a blogodon lehetsz aktív. Sok szakmában a szakértelem nem az írásban teljesedik ki. Ha a te témádat könnyebb vizuálisan feldolgozni, akkor válassz ennek megfelelő csatornát.

Egy festőművésztől, vagy fotóstól senki nem várja el, hogy blogcikket írjon a legújabb művéről. Helyette az Instragramon akarjuk követni, hogy lássuk az újabb munkáit.

Ha valaki műkörmös tanácsokat ad, akkor attól nem csak képeket várunk, szeretnénk ha megmutatná, ő hogyan csinálja. neki a videó lesz a legjobb megoldás. Válassz tehát olyan csatornát, olyan média formátumot, amivel a lehető legjobban tudsz értéket teremteni.

Kommunikálj folyamatosan az általad kiválasztott csatornán, és ezeket nyugodtan oszd meg a blogodon is. Ki mondta, hogy egy blogcikknek sok szövegből kell állnia? Adj egy címet, egy rövid leírást, szúrd be a videót, és kész! Küldd ki hírlevélbe, hadd tanuljanak a követőid.

Bár ez is egy 100%-ig ingyenes marketing eszköz, közel sem rövid távú befektetés. Az idődet kell áldoznod, és bizony az első pár hónapban aligha fognak százezrek feliratkozni hozzád a Youtube-on. Viszont idővel kapsz visszajelzést, megtalálod a helyes irányt, és egyre több figyelmet fogsz kapni.

Ahogy fejlődsz majd Te is, úgy egyre többen és többen fognak követni.

6. Csábítsd vissza a vevőidet újra és újra!

Nem csak az új vevőknek tudsz eladni, a meglévő vevőid visszacsábításával is növelheted a forgalmadat. Dolgozz ki olyan kedvezményeket, hűségrendszereket, amivel arra ösztönzöd az ügyfeleidet, hogy legközelebb is visszatérjenek.

Ezt a módszert még olyan nagy cégek is alkalmazzák, mint a Starbucks, ahol minden 10. kávé ingyen van. Miért ne alkalmazhatnád te is?

A megvalósítás is rém egyszerű, ha a megfelelő eszközöket használod…

26 db Ingyenes Online Marketing Eszköz, Melyet Minden Vállalkozónak Ismernie Kell...

Kép- és videószerkesztés, kémkedés, ötletszerzés, honlapépítés… mindenre van egy ingyenes eszköz ebben a listában.

IRÁNY AZ ESZKÖZTÁR!

A legtöbb vállalkozónak van valamilyen névjegykártyája. Ez jellemzően egy egyszerű papírlap, amin a neved és telefonszámod van rajta. De miért ne használhatnád fel a kártya másik oldalát arra, hogy egy plusz ajánlatot tegyél?

A kártyád hátulján kialakíthatsz egy pontgyűjtő füzetet, ahol X alkalom után valamilyen ajándék, vagy ingyenes szolgáltatás jár nekik. Sőt ennyi erővel új ügyfél szerzésére is használhatod a kártyát:

A meglévő ügyfeleidnek adhatsz például egy kupont (akár a névjegyed hátulján), amin felajánlod, hogy amennyiben egy új ügyfelet ajánlanak neked, úgy a következő alkalom féláron van az ajánló, és az ajánlott számára is.

Ezzel nem csak az új vevőt motiválod, de az ajánlást is. Gyakorlatilag az ügyfészerzési költséget, amit egyébként hirdetésre költenél, elosztod az ajánló és az ajánlott között. Lehet, hogy így nem sok hasznod lesz az első munkán, de a második alkalom már színtiszta profit!

 

7. Hirdess ingyenes portálokon, Facebookon!

Lehet, hogy nem a legelegánsabb marketing megoldás, de bizonyítottan működik. Ma már rengetegen használják a különböző apróhirdetési oldalakat, és most már Magyarországon is elérhető a Facebook Piactér.

Ha olyan a terméked, szolgáltatásod, akkor itt is megpróbálkozhatsz hirdetésekkel.

Valószínűleg nem ez lesz a legnagyobb forgalmi forrásod a későbbiekben, de arra nagyon is jó lehet, hogy elindulj. Ha szerzel néhány ügyfelet, akkor teljesítsd túl az elvárásaikat, és kérj videós ajánlást a munkádért cserébe.

Ezeket az ajánlásokat később használd fel, hogy még több ügyfelet győzhess meg, és a 6. pontban bemutatott módszer segítségével igyekezz további ajánlásokat és vásárlásokat szerezni.

8. Először szólj az ismerőseidnek!

Triviálisnak tűnhet, de mégis sokan nem merik meglépni, vagy ha igen, akkor rosszul csinálják. Szinte hetente kapok meghívót a Facebookon valamelyik rég nem látott ismerősömtől, hogy lájkoljam az új Facebook oldalát.

Ilyenkor inkább a kapcsolatot törölném, semmint az oldalt lájkolnám. Miért?

  • Egyrészről zavaró, hogy nem tudom miről van szó, és csak úgy meghív. Miért kéne nekem lájkolni?
  • A másik, hogy nem veszi a fáradtságot, hogy nekem, személyesen írjon és kérjen meg rá, helyette egy automatikus üzenetet kapok.

Hogyan csinálhatod Te másképpen?

Nézd végig az ismerőseidet, főként azokat, akikkel tényleg jóban vagy, akikkel olykor-olykor szoktál beszélni. Ne a Facebookon írj rájuk, és főként ne egy sablon üzenetet küldj. Két módszerrel csinálhatod:

  1. Felhívod őket telefonon, és elmondod, hogy mivel foglalkozol, és hogy szeretnéd a figyelmébe ajánlani a helyet, és szívesen körbe vezeted. Akár valamilyen speciális programmal, vagy akcióval is készülhetsz a számára.
  2. Írsz nekik egy papír alapú levelet, amiben szintén leírod, hogy belevágtál egy új vállalkozásba, és egyelőre még teszt üzemmódban fut, viszont szeretnéd, ha ők lennének az első ügyfeleid, és örülnél, ha eljönnének megnézni. Szívesen vennéd a tanácsaikat, és szeretnéd körbevezetni őket.

Megteheted ezt emailben? Igen, meg. Gyorsabb, könnyebb, és tényleg teljesen ingyenes. Viszont sokkal kevésbé személyes is, ezért én azt javasolnám, hogy mivel az ismerőseid száma véges, és nem akarod eljátszani a bizalmukat, ezért tedd oda magad.

De, hogy valóban ingyenes legyen, a legszemélyesebb, és nyilván a legmeggyőzőbb, ha személyesen hívod el őket 🙂

9. Tedd ki jól látható helyre!

Sokszor a legjobb marketing fogások tényleg nem kerülnének sokba, csak jobban ki kellene használnunk az általunk birtokolt “reklámfelületeket”.

A blogod oldalsávja, az üzleted fala, a hírleveled aláírása… Ezek mind olyan helyek, ahová nyugodtan kitehetsz valamit, amivel értéket adsz a vevődnek, és szívesen vásárol tőled.

Szegeden van egy nagyon régi köszörűs műhely, amit egy idősebb házaspár vezet. Belépve különös érzés fog el: a szerszámok, és olaj illatát érezni, régi, nagy erős gépeket látni, és az egésznek olyan barátságos, igazi műhely feelingje van.

Egyszer beszélgetésbe elegyedtem a köszörűs bácsival, és gondoltam megkérdezem, hogy miért jobb hozzá jönni, mint egyébként a szomszédos (új, modern) élező franchiseba.

A bácsi hosszasan sorolta az eljárásokat, amivel ő tartósabban és precízebben élezi meg a késeket, és azt is elmondta, hogy nála minden élezéshez alapból jár a fényezés is.  Meglepődve kérdeztem, hogy de hát akkor miért nem írja ezt ki az árlistára, hiszen ha ezt tudnák az emberek, szívesebben jönnének be?!

A bácsi azt felelte, hogy nem írja ki, mert akkor a konkurencia rájön, és ők is ezt fogják csinálni.

Sajnos a bolt nem ment túl jól, és marketing szempontból a bácsi érvei nem voltak éppen szakmaiak, de sajnos nem tudtam meggyőzni az ellenkezőjéről.

A tanulság számodra viszont az, hogy ha jobb vagy valamiben, mint a konkurencia, ha van egy ütős ajánlatod, vagy ajándékod, akkor azt igen is tessék kiírni jól látható helyre!

10. Használd a Google Businesst!

Ha fizikális boltod van, akkor óóóóriási öngól, ha nem teszed fel magadat a Google térképre! A Google szerint az összes Google keresés mintegy 20%-a a térképen történik, de mintegy 73%-a kapcsolódik valamilyen helyi dologhoz!

És ami a legdurvább, hogy azon fogyasztók 50%-a, akik valamilyen helyi keresést végezek a mobiltelefonjukról, egy napon belül felkeresték az üzletet! (Ugyanez az arány 34%, ha tabletről, vagy PC-ről van szó, ami még mindig óriási!)

Alapvetően is érdemes fent lenned a Google Businessben, hiszen egy plusz kommunikációs csatornát jelent, valamint az egyéb Google szolgáltatások miatt egyébként is kell, hogy legyen Google fiókod.

Ha viszont helyi szolgáltatásod van, vagy helyi üzleted, akkor mindenképpen kezdd el tökéletesíteni a Business profilod, mert bizony ma már szinte mindenki ez alapján keres helyi szolgáltatókat.

Ehhez képest borzalmas állapotok vannak ma Magyarországon! Fodrászszalonok, éttermek, játékboltok, szórakozóhelyek ezrei nincsenek fent a Google mapen, és soknak még rendes weboldala sincsen. Mi ez, ha nem egy hatalmas lehetőség?

A Google térképen ráadásul az értékeléseidet is feltornászhatod, ha bevezeted az általunk javasoltunk ügyfél értékelési rendszert.

11. Tarts előadásokat ingyen!

Számos előadássorozat küzd azzal a problémával, hogy nem tudnak megfelelő színvonalú, érdekes előadót prezentálni a közönségüknek. Rengeteg ingyenes előadássorozat van már Magyarországon, amelyekbe egyáltalán nem nehéz bekerülni, mint előadó.

Egy kis kutatás az interneten, és biztosan találni fogsz olyan rendezvényeket, ahol szívesen látnád magadat, mint előadó. Kamarák, csoportok, egyetemek is szerveznek ilyen előadásokat, sőt vannak magán jellegű, de igen nagy tömegeket elérő programok is.

Vedd hát fel a kapcsolatot a szervezőkkel, és adj nekik néhány téma ötletet, amiről szívesen beszélnél, és hagyd meg nekik a lehetőséget arra, hogy maguk javasoljanak témát.

A lényeg, hogy olyan programokat keress, ami a te célközönségednek szól. Hiába tartasz mondjuk a stílusos, üzleti öltözködésről előadást egy orvosoknak szóló előadássorozaton.

Vannak viszont remek metszéspontok különböző szakmák között. Ha biztosítással foglalkozol, és találsz egy állatorvosoknak szóló rendezvényt, akkor jó téma lehet a kisállat-biztosítás, mely anyagi segítséget nyújt a gazdiknak a drágább orvosi kezelésre.

Megkérheted az orvosokat, hogy tegyenek ki egy plakátot a rendelőben, és cserébe szívesen támogatod a rendelőt egy kisebb havi összeggel.

Vállald el ezeket az előadásokat ingyen, és építsd a szakmai hírneved, de legyen terved! Tudd, hogy mi a célja az előadásodnak, és a végén adj egy tovább lépési lehetőséget: kínálj fel egy csalit, egy ingyenes anyagot, amivel később is fenntartható marad a kapcsolat, és folytathatod a kommunikációt.

12. Készíts saját heti magazint, hírlevél formájában!

Ahhoz, hogy hatékonyan tudj vállalkozni online elengedhetetlen, hogy gyűjtsd a követőid email címét. Az email lesz az a csatorna, ahol mindig el fogod tudni érni majd őket, és szinte teljesen ingyen van.

Ha szeretnél többet tudni arról, hogy miként építsd ki az email listádat és az értékesítési stratégiád, akkor olvasd el ezt a cikket: Mi az értékesítési tölcsér, és hogyan csináld meg az elsőt?

A listádból folyamatosan számíthatsz majd bevételre akkor is, ha csak hasznos cikkeket küldesz ki. Ezekkel a cikkekkel építed a beléd vetett bizalmat, és a blogod elhelyezett reklámblokkon (pl. oldalsávban) akkor is eladnak majd, ha nem különösebben nyomulsz, hiszem látni fogják a követőid a folyamatos értéket.

Ezen a kommunikáción felül viszont az email listád lehetővé teszi, hogy időszakosan hatalmas nagy kampányokat csinálj majd, melyek az igazán nagy profitot fogják termelni a cégedben.

Ha érdekel, hogy mi miként képzelünk el egy ütős kampányt, akkor olvasd el ezt a cikket: Hogyan kampányolj kisvállalkozóként, hogy nagyot szóljon?

13. Növeld az ügyfélélményt!

A legjobb értékesítők az elégedett ügyfelek. Nincs annál meggyőzőbb, mint mikor az egyik barátunk zeng ódákat egy szolgáltatóról, mindenféle ellenszolgáltatás nélkül.

Azáltal, hogy növeled a szolgáltatásod értékét, nagyobb élményt adsz a vásárlóknak, növeled azok arányát, akik szívesen fognak ajánlani Téged.

A legjobb marketing tehát még mindig a magas minőségű szolgáltatás nyújtása, ami sok esetben nem kell, hogy drága legyen.

Egy kis extra figyelmesség, kedvesség, kellemes hangulat, a tisztaság és a precizitás mind kifizetődnek hosszú távon. Figyelj oda az ügyfeleidre, vezesd be a véleménykérő rendszert, és folyamatosan tökéletesítsd a szolgáltatásodat.

Az elégedett ügyfelek hírét viszik majd az üzletednek, főként ha ezt valami aprósággal meg is hálálod nekik!

Szeretnél további ingyenes segítséget?

Íme 26 ingyenes online marketing eszköz, melyek segítségével gyorsabban építheted a vállalkozásodat. Olyan ingyenesen használható online szoftvereket és gyűjteményeket szedtünk össze neked, melyek mi is használunk a weboldalunkhoz és a kommunikációnkhoz.

Ezek nélkül az eszközök nélkül fele ilyen gyorsan sem haladnánk, sőt lehet, hogy nem is tudnánk létezni. Klikk, és töltsd le a listát:

26 db Ingyenes Online Marketing Eszköz, Melyet Minden Vállalkozónak Ismernie Kell...

Kép- és videószerkesztés, kémkedés, ötletszerzés, honlapépítés… mindenre van egy ingyenes eszköz ebben a listában.

IRÁNY AZ ESZKÖZTÁR!
2018-03-07T16:03:15+00:00

A szerzőről:

Szia, Szendrei Ádám vagyok, az Online Katapult Marketing Menedzsere. Köszönöm, hogy itt vagy velünk, és remélem hasznosnak találod az itt olvasottakat. Olyan gyakorlati, hasznos tippeket szeretnék megosztani Veled, amelyeket én is sikeresen alkalmazok a saját vállalkozásomban. Ha bármi kérdésed, ötleted van, kérlek írd meg a hello@onlinekatapult.hu-ra!

Csatlakozz több mint 5.000 sikerre éhes vállalkozóhoz MA!

És megkapod a kitesztelt pénztermelő fortélyainkat

INGYEN!

A fenti gombra kattintva elfogadod az adatkezelési szabályzatunkat és hozzájárulsz ahhoz, hogy hírleveleket küldjünk számodra.

Sikerült! Köszönjük, és üdvözlünk a Katapulterek között!

Hamarosan kapni fogsz tőlünk egy levelet a megadott email címedre. Ebben részletesen leírjuk, hogy mire számíthatsz tőlünk, és mit kell tenned, hogy biztosan megkapd a leveleinket!