Ha volt már dolgod Facebook hirdetésekkel, akkor tudod, milyen sebességgel változnak a dolgok a Facebook háza táján, legyen szó akár a hirdetések kezelőfelületéről, akár egy-egy új hirdetési irányelvről vagy célzási lehetőségről. Lehetséges vajon lépést tartani ezekkel a változásokkal?

Ha hirdetsz Facebookon, ezzel a 4 tippel
növelheted az eladásaid

Avagy 4 dolog, ami a legjobban tetszett nekünk Lévai Richárd könyvében

Mi megkíséreljük, hogy ebben a témában is naprakészek legyünk, így folyamatosan több forrásból tájékozódunk.

Ezek közül a források közül nem maradhatott ki Lévai Richárd átdolgozott, bővített könyve sem, a „Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket? 2.0”.

Vitathatatlan, hogy ha meg kellene neveznünk egy olyan Facebook szakértőt Magyarországon, akinek igazán adunk a szavára, akkor Lévai Richárd vezetné a listánkat. Facebook hirdetési kérdésekben már két alkalommal is vendégül láthattuk egy-egy LIVE adásunkban, és mindig hasznos infókkal látott el bennünket.

De vajon mennyire tud neked segíteni a könyve egy ilyen gyorsan változó közegben, mint a Facebook hirdetések?

Mi alaposan átolvastuk, és a számtalan hasznos téma közül kiválasztottunk 4 olyat, amik a te hirdetéseidet is segíthetnek jobbá tenni.

1. Kiemelkedhetsz a hírfolyamból, ha kreatívan használod a Galéria hirdetéseket

Ha szeretnél igazán mutatós hirdetéseket készíteni, és nem elégszel meg egyetlen képpel, akkor neked találták ki a Galéria hirdetéseket. Itt ugyanis tetszőlegesen több képet, így akár több linket is megadhatsz egyetlen hirdetésen belül.

Lássuk, milyen lehetőségeket rejt ez számodra:

1. Tegyük fel, hogy egyetlen terméket hirdetsz, de több képpel.

Ekkor választhatsz, hogy egymástól független képeket használsz, vagy egyetlen összefüggő történetet kreálsz.

Mivel te döntheted el, hogy ezek a hirdetésképek milyen sorrendben jelenjenek meg, így van lehetőséged komplett történetté alakítani őket például nyilak segítségével, de dönthetsz úgy is, hogy a képek elkészítésénél figyelsz arra, hogy történetté kapcsolódjanak össze.

Ha egymástól teljesen szabadon álló képeket szeretnél, akkor is meghatározhatod a sorrendet, és akár azt is mérheted, hogy melyik képről történik a legtöbb átkattintás. Ez utóbbi lehetőség tesztként sem elhanyagolható, hiszen a jobban teljesítő képekkel dolgozhatsz tovább más hirdetésekben is.

Az alábbi példában azt láthatod, hogy egyetlen termék – egy autó – esetén milyen széles lehetőségeid vannak több szemszögből is bemutatni és vonzóvá tenni.

Forrás: https://www.mediaupdate.co.za/social/78613/facebook-carousel-ads-format-improves-ad-performance

Ha egy másik példát keresünk, és mondjuk egy eseményt hirdetsz, akkor is kreálhatsz egy történetet, de mutathatsz akár különálló képeket a helyszínről, a cateringről, a meghívott előadókról.

Csak rajtad múlik, mit hozol ki ebből.

2. Ha különálló termékeket hirdetsz, akkor is zseniálisan használható.

Mivel minden képhez megadhatsz egyedi linket, több összekapcsolódó termék is kerülhet a hirdetésbe, vagy ha valamilyen terméktípusra specializálódtál, akkor abból mutathatsz többet.

  • Ha cukrászda vagy, megmutathatod a legszebb tortáidat.
  • Ha ruhákat forgalmazol, kiteheted az évszak legjobb darabjait.
  • Ha könyvekkel kereskedsz, megmutathatod a hónap bestsellereit.

Forrás: https://www.mediaupdate.co.za/social/78613/facebook-carousel-ads-format-improves-ad-performance

A lehetőségeid szinte korlátlanok.

Mindkét fenti esetben megteheted azt is, hogy az egész galéria felületet egyetlen kiterjesztett, nagy felületként kezeled. Csak gondold át, melyik termékedet tudnád Galéria hirdetésekkel népszerűsíteni, és válassz a fenti lehetőségek közül!

2, 2 rejtőzködő hiba, amik külön-külön is tönkretehetik a videós hirdetéseid

Az utóbbi időszakban szépen erősödött a videós hirdetések jelenléte a Facebookon. Ha eddig még nem próbáltad őket, és gyorsan szeretnél bekapcsolódni, kézenfekvőnek tűnik, hogy előkapd az egyik, korábban készül videódat, feltöltsd Facebookra, és pár kattintással elindíts rá egy videós hirdetést.

Ne tedd!

Ismét az egyszerűség az, ami vonz, de mielőbb belevágnál, gondold át ezt a két kérdést:

1. A videód akkor is értelmezhető, ha némán fogják megnézni?

Ha tömegközlekedsz, vársz a boltban, vagy egyszerűen csak körbenézel egy átlagos napon, láthatod, hogy hány ember görnyed folyamatosan az okostelefonjának képernyője fölé. Az elindított hirdetésed jó eséllyel ilyen helyzetekben fogják látni, méghozzá hang nélkül.

Ricsi első praktikus tippje az, hogy készíts feliratot a videóidhoz azért, hogy némán nézve is hatékonyak lehessenek. Ugyanis ha nem értelmezhetőek, akkor feleslegesen költöd a pénzt, és bármekkora számot is mutatnak a videómegtekintések, lehet, hogy ezek egy része teljesen félrevezető lesz neked.

2. A videód formátuma, felépítése megfelelő ahhoz, hogy hirdetés legyen belőle?

Ricsi a könyvében egy 20-30 mp közötti hosszúságot javasol, és még egy kiemelkedően fontos dologra felhívja a figyelmünket. Hiába néz ki nagyon jól egy sejtelmesen, sötét képernyővel induló videó például klippként, ha a Facebookon nézed, használhatatlan.

Egy ilyen felütéssel ugyanis nem csináltál mást, mint elvettél magadtól pár értékes másodpercet, és rávetted a felhasználót, hogy görgessen tovább, mert „nincs itt semmi látnivaló…”.

Az ehhez hasonló filmes megoldások helyett törekedj arra, hogy élvezhető, érdekes, kíváncsiságot felkeltő videót tudj mutatni a rendelkezésedre álló nem túl nagy időkeretben.

3. Hogyan aknázd ki a még kevesek által ismert Üzenet hirdetéseket?

Ha szeretnéd, hogy a potenciális vásárlóid interaktívan részt vehessenek a hirdetési folyamatban. és szívesen kipróbálnál valami egyedit, akkor az Üzenet hirdetések lesz a te tereped.

A választható hirdetési célok között megtalálod az „Üzenetek” lehetőséget:


Ezt választva hasonló folyamaton vezet végig a hirdetéskezelő, mint például egy Forgalom típusú hirdetés létrehozásánál, de ha figyelsz, a hirdetés szintjén láthatod a különbségeket.

Például a kreatívod alatt az ismertebb „További információ” vagy „Regisztráció” gombok helyett célzottan egy üzenetküldési gombot állíthatsz be.

Ez persze nem kötelező, de izgalmas lehetőség.

A kreatívod beállításai alatt kezdődik az izgalmas rész, amikor azt adhatod meg, milyen kezdőüzenet fogadja a hirdetésedre kattintókat. Ez az a rész, ahol igazán látványossá válik a hirdetéstípus ereje:

Különösen praktikus, hogy magad állíthatod be, milyen lehetőségek közül választhat az érdeklődő:

Az üzenet hirdetések egyik nagy előnye lehet számodra, hogy a Messengerbe érkezés után a látogató maga választ a felkínált lehetőségek közül, így aktív alakítójává válik a folyamatnak.

Mire áttereled a weboldaladra, már elköteleződést mutatott feléd, tudod, hogy érdeklődik, hiszen maga választott.

A könyvben számos további tippet olvashatsz ehhez a hirdetéstípushoz is, szerintünk mindenképp érdemes legalább egy teszt erejéig kipróbálnod.

4. Hogyan támogasd az offline folyamataidat Facebook hirdetésekkel, hogy az mérhető is legyen?

Ha inkább offline marketingtevékenységet végzel, mégis szeretnéd mérni ennek hatékonyságát, sőt megtámogatni ezeket az offline promóciókat Facebook hirdetésekkel, akkor ez jókora fejtörést okozhat neked.

Egyáltalán lehetséges ez?

Ricsi a könyvében egy külön kis fejezetet szánt ennek a témának, és egy autóiskolával való együttműködésükön keresztül mutatja be, hogyan lehet ezt megvalósítani.

Ennek a megoldásnak három hangsúlyos eleme volt:

  1. Kiemelten fontos, hogy ebben az esetben legyen egy világosan meghatározott célja a hirdetési kampánynak. Tudnod kell, hogy mit akarsz elérni, és mit fogsz mérni.
  2. Olyan hirdetési kreatívra van szükséged, ami pontosan azt a célt szolgálja, amit kitűztél.
  3. Meg kell teremtened a mérhetőség lehetőségét az offline tevékenység becsatornázásával.

A könyvben említett példában hirdetésekkel egy bevásárlóközpontban felállított fizikai standhoz irányították a potenciális érdeklődőket. Ott pedig akár a helyszínen is lehetett regisztrálni egy oktatásra, akár a standon osztott kuponnal később a weboldalon lehetett jelentkezni.

A helyszíni jelentkezéseket és a paraméterezett linkeket összegezve a mérések alapján 57%-kal több jelentkezés történt, mint az előző év hasonló időszakában, így a kampány sikerrel zárult.

Ennek az esettanulmánynak a bemutatása azért is tetszett nekünk kifejezetten, mert láthatóvá teszi, hogy a Facebook hirdetésekről akkor sem kell lemondanod, ha elsősorban offline módon értékesítesz, például egy fizikai boltban.

Mindössze meg kell találnod az összekapcsolás módját, és megfelelő célokat, illetve kreatívokat állítani mellé.

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad ezt a 4 pontot, amit kiragadtunk Lévai Ricsi könyvéből.

Bármilyen szinten is vagy éppen a hirdetésekből, a könyvet legalább egyszer érdemes elolvasnod. Sokkal többet ad ugyanis, mint egy hirdetéskezelési útmutatót.

Ez a könyv a hirdetésekhez való hozzáállásod fogja alapjaiban megváltoztatni. Ráadásul számos olyan azonnal használható ötleted is támad olvasás közben, amikkel kapcsolatban egyértelműen érezni fogod: ezt ki kell próbálnod.

Kezdőként és haladóként is segítséget nyújt

  • a felület használatában,
  • a különböző hirdetési lehetőségek használatában,
  • a hirdetési kampányok tervezésében,
  • a vásárlód életútjának megtervezésében.

Ezek a témák olyan részletességgel vannak kifejtve a könyvben, hogy könnyedén át tudsz ültetni bármit a gyakorlatba.

Ha még nem olvastad, erősen ajánlott irodalomként javasoljuk, hogy szerezz be magadnak egy példányt. A könyvet itt tudod elérni.

Ha pedig már olvastad, bátran írd meg nekünk, melyik részét találtad a leghasznosabbnak 😊

2018-06-20T14:08:34+00:00

A szerzőről:

Szia, Somogyi Szilvia vagyok, az Online Katapult Marketing Menedzsere. Köszönöm, hogy bizalmat szavaztál nekünk, és őszintén remélem, hogy minden klubanyagban találsz majd olyan hasznos infót, ami segíti a fejlődésed. Ha bármilyen kérdésed, ötleted van, kérlek írd meg!