Ha online marketinggel foglalkozol, akkor bizonyára tudod, hogy mennyire fontos, hogy email listát építs, feliratkozókat gyűjts. A listádra feliratkozott embereket könnyen, gyorsan és szinte ingyenesen el tudod érni, ismernek, és érdeklődnek a témád iránt. A listád tehát a legjobb célcsoport arra, hogy újra és újra megpróbálj eladni valamit.

Hogyan kampányolj, hogy nagyot szóljon? + AJÁNDÉK kampány ütemterv!

A feliratkozóid azért követnek téged, mert tetszik nekik az, amit csinálsz, érdekli őket a téma, amivel foglalkozol. Fontos tehát, hogy hasznos tartalmakat szolgáltass nekik, különben elkopnak, leiratkoznak, és nem fogod őket elérni többé.

A rossz kampányok nem csinálnak mást, mint tukmálnak, zargatnak, és megpróbálnak eladni, ami folyamatosan rombolja a listát. Egy “bizalom alapú” kampány viszont nem, hogy nem rombolja, hanem építi a listádat.

Nem lenne jó mostantól úgy kampányolni, hogy miközben VENNI AKARJÁK a termékeidet, közben egyre többen követnek, és szeretnek is Téged?

 

Mi is az a kampány, és miért van rá szükséged?

Mikor valaki feliratkozik a listádra, akkor először egy adott ajánlathoz kapcsolódóan próbálsz meg neki értékesíteni. Egy úgynevezett értékesítési tölcsérbe kerül, és valószínűleg egy automatizált hírlevél sorozatot kap tőled. Ebben bemutatkozol, és felkínálod az első, úgynevezett “belépő termékedet”.

Ha nem tudod, hogy mi az értékesítési tölcsér, akkor javaslom, hogy olvasd el ezt a cikket: Egy 13 iparágban tesztelt értékesítési stratégia tervrajza.

Később azonban a listád egyre épül, és újabb és újabb ajánlatokat is szeretnél majd a számukra felkínálni. Ilyenkor érdemes kampányolnod.

Ha az értékesítési tölcséred semmi más nem is csinálnak, mint kitermelik a feliratkozó gyűjtés költségeit, a kampányaid akkor is elegendő pénzt hozhatnak, hogy nyereséges legyen az üzleted.

A kampányok tehát nem automatizált leveleket, hanem egy apropó miatt indított kommunikációs sorozat, ami valós időben történik. Az apropó számos dolog lehet: új termék, évforduló, ünnep, céges esemény, stb.

Mi a különbség kampány és tölcsér között?

KAMPÁNY

TÖLCSÉR

Követőid, korábbi vásárlóid, feliratkozóid Kinek szól? Jellemzően új emberek, akik még nem ismernek
Email, Facebook poszt, YouTube értesítés, remarketing (birtokolt és „bérelt” eszközökkel) Hogyan érjük el a célközönséget? Facebook hirdetés, AdWords hirdetés, egyéb vásárolt médiafelület (nem csak általunk birtokolt, fizetős eszközökkel)
Magasabb árú, komolyabb döntést igénylő ajánlat, értékesebb beltartalommal Mi az ajánlat? Kifejezetten alacsonyabb árú, könnyen kiértékelhető ajánlat, kisebb értékű beltartalommal
Abszolút lefutású, mi döntjük el mikor indítjuk Időzítés Jellemzően relatív lefutású (folyamatos fut a háttérben, esetleg rotáljuk)
Követ minket, olvassa/nézi az előre felépített tanító kommunikációt, majd megkapja az ajánlatot, igyekszünk segíteni neki a döntésben és végül vásárol, esetleg kéri az upsell ajánlatot is Mi a folyamat, hogyan zajlik le? Látja a hirdetést, elkéri az ingyenes csalit (lead magnetet) email címért cserébe, majd ideális esetben megveszi a belépő terméket és az utána következő normál terméket, upselleket
Relatíve alacsony Vevőszerző költség Vélhetően magasabb
Profitot és elégedett törzsvevőket kell kitermelnie Végső cél / Mikor sikeres? Új email címeket, új követőket, új vásárlókat kell szereznie

Míg a tölcséred új vevőket szerez, és őket próbálja meg egy adott útvonalon végig kísérni, addig a kampányaid időszakosan, valós időben történnek, és a meglévő listádnak próbálnak eladni.

Szeretnéd, ha a kampányaid nagyobbat szólnának, több emberhez jutnának el és mégis gyorsabban készen lennél a megvalósításukkal? Írtunk egy lépésről lépésre útmutatót, amiben előre megterveztük, és beütemeztük a kampányaidat:

ONLINE KAMPÁNYOK CSÚCSRA JÁRATVA KÖNYV

Így érd el, hogy követőid jogos tartozásukat törlesztve, fülig érő mosollyal tömjék a zsebed minden kampányodban, ahelyett, hogy te kaparnál a pénzed után…

MI VAN A KÖNYVBEN?

Mi volt a kampányolás régi iskolája (és miért elavult mára)?

Az első kampányolással foglalkozó, kifejezetten kisvállalkozóknak szóló tananyagok 2010 tájékán kezdtek el megjelenni Magyarországon. Ekkor már viszonylag sokan elkezdtek listát építeni, így sokakat már érdekelt, hogyan lehetne többet kihozni a meglévő listájukból.

Ezekben a tananyagokban számos hasznos tipp volt arra vonatkozóan, hogy milyen sorrendben, miként kell kiküldened a kampánnyal kapcsolatos emailjeidet, hogy azok valóban hatékonyak legyenek.

Ekkor még az is nagy durranásnak számított, ha valaki rendszeresen, tudatosan kampányolt ahelyett, hogy kiküldött volna egyetlen árakciót hirdető emailt. Így egy relatíve egyszerű kampánnyal is nagyot robbanthattál, hiszen az emberek sokkal jobban figyeltek, mint ma.

Ezek a kampányok nem voltak bonyolultak, könnyű volt megvalósítani őket. Már 5-10 emailből összeállt a kommunikáció. Beszéltél az ajánlatról, kifogásokat kezeltél, kicsit masszíroztad a vevő lelkét, majd dőlt a lé.

A kampány régi iskolája szuper volt… de közben sajnos történt valami, amivel egyetlen földi halandó sem tud megküzdeni… Ha belenézel a naptáradba, ma már nem 2010-et írunk! A dolgok pedig sokat változtak azóta.

Ma már nem esünk hanyatt attól, hogy kapunk 5 emailt. Ma már sokkal kevésbé figyeljük az emailjeinket, és sokkal aktívabbak vagyunk a közösségi médiában. Ma már sokkal nagyobb a választék, ezért nehezebben vagyunk meggyőzhetőek.

Bár a kampányolás régi iskolája letette az alapokat, melyek még ma is működnek, ha igazán nagyot akarsz szakítani, akkor érdemes egy lépéssel tovább fejlesztened a kampányaidat, és valóban “Nagy durranást” csinálni.

Hogyan csinálhatsz IGAZI Nagy durranást?

Ha valami tényleg ütőset szeretnél, akkor tovább kell menned annál, minthogy kiküldesz 4-5 sales emailt, és várod, hogy vásároljanak. A régi módszer helyett egy sokkal izgalmasabb megközelítést kell választanod, és a kampányaidat szórakoztatóan, értékadással fűszerezve tálalnod.

Ajánlom figyelmedbe az általunk készített kampány tervező sablont. Ezzel nem csak, hogy precízebben fogod tudni megtervezni a kampányodat, de a minta segítségével azt is láthatod, hogy miként épülhet fel egy bizalom alapú kampány.

A legjobb, legsikeresebb kampányokat 4 részre tudjuk osztani:

1. Figyelemfelcsigázás

Ez lesz a kampányod első 1-2 érintése, melyek során minden kommunikációs csatornádon értesíted a követőidet, hogy valami nagy durranás készül. Kiküldöd a felcsigázó emaileket, kiteszel egy posztot a Facebookra, felteszel egy videót a Youtube csatornádra.

Ebben a részben még nem árulsz el semmi konkrétumot, csak azt, hogy valami nagy dolog készül, ami érdekelni fogja őket. Előnyökről beszélsz, de a termékről nem.

2. Vevőművelő tartalomsorozat

A második részben még mindig nem feded fel magát az értékesítendő terméket vagy szolgáltatást.

Helyette egy tartalomsorozatot készítesz, mely egy adott témát fog körbejárni, és folyamatosan ÉRTÉKET AD a követőidnek, miközben – ha szükséges – oktatod őket, hogy befogadóak legyenek az új termékedre. Ezt a sorozatot fogod “leleplezni”, és ezt a sorozatot fogod tolni, ami a csövön kifér…

A tartalomsorozatod egy önállóan márkázott mini sorozat, egy több részes blogcikk sorozat, vagy videósorozat, melyben a terméked fő pozicionálása mögött húzódó egyedi előny fontosságára hívod fel a figyelmet.

Ha például az új oktatósorozatod a párkapcsolati kommunikációról szól, akkor a kampányod a párkapcsolati kommunikáció fontosságáról, és az azzal megelőzhető, javítható problémákról kell, hogy szóljon. A párkapcsolati kommunikációról beszélsz, ezt kommunikálod, ennek fontosságát és formáit oktatod.

Az ajánlatról csak a tartalomsorozat legvégén beszélsz, mikor például egy esettanulmányként bemutatod, hogy miként lehet egy közel 10 éve lejtmenetben lévő házasságot újra kivirágoztatni a megfelelő kommunikációs technikák alkalmazásával.

3. Pénzarató sales emailek

Csak ezt követően, a nagy show után kezdesz bele a sales levelekbe.

Csak akkor, amikor már mindenki rád figyel, mindenki követi a kampányodat, és alig várják, hogy megvehessék a párkapcsolati kommunikációról szóló tananyagodat.

Ez a rész az, amire a kampányolás régi iskolája a hangsúlyt fektette: itt mutatod be a terméket, itt kezeled a kifogásokat, itt kommunikálod az ajánlatot, melynek része a határidő is.

4. Profitmaximalizáló lezárás

Az utolsó rész egy nagyon rövid, általában egy napos rész, mikor már semmi mást nem csinálsz, mint az ajánlat határidejét kommunikálod. Az utolsó napon akár 3 emailt is kiküldhetsz arról, hogy a kampány lezárul, és az ajánlat örökre elveszik, vagy átalakul. (Pl. bónuszokat elveszel, vagy megemeled az árat.)

Általános tapasztalat, hogy a kampány során beletett energia ezen a napon térül meg, ezért ez egy különösen fontos rész. Ezt mesteri precizitással kell végrehajtanod, ugyanis a vásárlások 30-50%-a jellemzően az utolsó napon, a határidő közeledtével érkezik be.

Ha kihagyod ezt a lépést, akkor tehát az árbevételed 30-50%-ról mondasz le, és valószínűleg a profitod 100%-áról.

Most, hogy ismered, milyen kommunikációs szakaszokra oszthatunk egy profi kampány, nézzük meg, hogy milyen összetevők kellenek még hozzá, hogy igazán élvezetes legyen és nagyot szóljon.

A kampány ugyanis nem száraz kommunikáció, hanem egy élvezetes, tanulságos SHOWMŰSOR, ami minden tekintetet rád irányít.

ONLINE KAMPÁNYOK CSÚCSRA JÁRATVA KÖNYV

Így érd el, hogy követőid jogos tartozásukat törlesztve, fülig érő mosollyal tömjék a zsebed minden kampányodban, ahelyett, hogy te kaparnál a pénzed után…

MI VAN A KÖNYVBEN?

Hogyan érhetsz el ilyen hatást? Lássuk…

A figyelemfelkeltő kampányolás 3 legfontosabb összetevője

Mindezt akkor fogod tudni igazán sikeresen végrehajtani, ha a kampányod többről szól, mint az unalmas tényekről. A sikeres kampányok a következő 3 elemet tartalmazzák, és mindegyiket képesek egyidejűleg összhangba hozni:

2. CIRKUSZ: Kell egy külső (egy dizájn), ami megkülönbözteti a kampányod elemeit a hétköznapi kommunikációdtól, jelezve, hogy ez valami új!

2. HITVALLÁS: A kampányod mögé kell egy központi gondolat, mellyel a követőid azonosulni tudnak.

3. KENYÉR: Kell bele hasznos tartalom, amitől értékessé válik, amivel oktatod a követőidet, és amivel kondicionálod őket a vásárlásra.

A kampányodnak egy óriási erőt kell adnod azáltal, hogy egy gondolatot, egy ÁLMOT állítasz a középpontjába. Egy célt, melyet a tartalomsorozatod végére képes lesz elérni a fogyasztó, természetesen a termék megvásárlásával.

A kampányod, és a tartalomsorozatod is egy adott központi gondolat köré kell, hogy épüljön, és az ehhez kapcsolódó dizájnnal kell különlegessé és felejthetetlenné tenned. A kampány ígérete egy pozitív üzenet, mely mögé szívesen állnak be az emberek, ami szívesen követnek, mert fontos számukra.

Ha maradunk a párkapcsolati kommunikációról szóló tananyagnál, akkor a kampányod központi gondolata lehetne, hogy valóban létezik az örök szerelem. A szerelmet viszont nem megtalálni, hanem fenntartani kell, és ehhez a megfelelő kommunikáció a kulcs.

A tartalomsorozat neve lehet az, hogy “Az örök szerelem titkai”, mely egy 5 részes videósorozat, mely azt ígéri, hogy tudományosan bizonyított módszereket mutat a konfliktusok kezelésére, és a viták 95%-ának megszüntetésére, párterápia nélkül.

Az egész sorozatot megcsinálhatod olyan stílusban, mintha egy dokumentumfilm, vagy valóság show lenne, és “kigyógyult” párokat kérdezhetsz, kutatásokat mutathatsz be.  

Sőt, akár a saját kísérletedet is bemutathatod, mint esettanulmányt: ilyen volt előtte, (veszekedés) ilyen lett utána (nyugodt megbeszélés + csók). Ezeket a részeket egyesével, mondjuk két naponta adod ki, mindig  beharangozva a következő, mint egy sorozat esetében.

A lényeg, hogy folyamatosan tartsd fent az érdeklődést, kommunikálj, szerezz minél több nézőt a sorozatodnak partnereken és hirdetéseken keresztül, míg végül elérsz a termék felfedéséhez.

Hogyan használd az itt tanultakat?

A kampányaidat érdemes legalább fél, de inkább egy évre előre eltervezni, és egy erre készült kampánynaptárban feltüntetni. Mivel a kampányaid lesznek a marketinged azon elemei, melyek a busás profitot fogják termelni, ezért érdemes rájuk nagy hangsúlyt fektetni.

Fontos, hogy tervezz, mert egy kampány sok előkészületet igényel. Amint láthatod számos hasznos anyagot kell legyártanod, ami a legjobb, ha már előre készen áll, mikor indítod a kampányt. Érdemes részletesen előre eltervezned, hogy melyik nap, milyen email és milyen egyéb kommunikáció fog kimenni.

Legyen egy pontos ütemterved!

Készíthetsz kisebb, vagy nagyobb kampányokat is, attól függően, hogy mennyire nagy az újdonság ereje, valamint mekkora a profitod rajta. Érdemes lehet évente 1-2 “Giga kampányt” készítened, és további 2-3 kisebbet.

A kampányaid lehetőleg ne az árakcióról szóljanak, hanem különböző apropókból készíts különböző kampányokat. Ha idén megtervezel egy kampánynaptárat, akkor a felépítést akár jövőre is használhatod, így nem kell mindig újra és újra teljesen áttervezned azt.

A korábban használt kampányokat egy kis frissítéssel újra és újra felhasználhatod, sőt akár kis átalakítással relatív időzítéssel is kiküldheted a később feliratkozóknak.

Olvasd el az Online Kampányok Csúcsra Járatva című könyvünket, amiben megtanítunk profin kampányolni, és hozz ki a több pénzt a meglévő listádból:

ONLINE KAMPÁNYOK CSÚCSRA JÁRATVA KÖNYV

Így érd el, hogy követőid jogos tartozásukat törlesztve, fülig érő mosollyal tömjék a zsebed minden kampányodban, ahelyett, hogy te kaparnál a pénzed után…

MI VAN A KÖNYVBEN?

2018-10-10T11:51:53+00:00

A szerzőről:

Szia, Szendrei Ádám vagyok, az Online Katapult Marketing Menedzsere. Köszönöm, hogy itt vagy velünk, és remélem hasznosnak találod az itt olvasottakat. Olyan gyakorlati, hasznos tippeket szeretnék megosztani Veled, amelyeket én is sikeresen alkalmazok a saját vállalkozásomban. Ha bármi kérdésed, ötleted van, kérlek írd meg a hello@onlinekatapult.hu-ra!

Csatlakozz több mint 5.000 sikerre éhes vállalkozóhoz MA!

Iratkozz fel az INGYENES bevételnövelő cikkekről, tanácsokról, élő adásokról és a Katapult legjobb ajánlatairól szóló leveleinkre!

A fenti gombra kattintva tudomásul veszed az adatkezelési szabályzatunkat.

Sikerült! Köszönjük, és üdvözlünk a Katapulterek között!

Hamarosan kapni fogsz tőlünk egy levelet a megadott email címedre. Ebben részletesen leírjuk, hogy mire számíthatsz tőlünk, és mit kell tenned, hogy biztosan megkapd a leveleinket!