Te is használod a konverzióra optimalizált Facebook hirdetéseket? Elégedett vagy az eredményeiddel? Bár van egy elvárásod és a Facebook ígérete egyértelműen ezzel találkozik, mégsem pont azt csinálja amit te szeretnél… Miért?

fb-konverzio-cover

Miért nem működik itthon a konverzióra (vásárlás, feliratkozás, stb.) optimalizált Facebook hirdetés?

Lehet, hogy fura lesz amit írni fogok, de ha hagyod, hogy a Facebook konverzióra optimalizálja a hirdetéseidet, akkor sok esetben csak kiszúrsz magaddal.

Józan ésszel azt várnád, hogy magától fog olcsóbban hozni neked vásárlásokat, feliratkozókat a Facebook, de ehelyett sokszor pont az ellenkezőjét fogja csinálni.

Mondjuk mindezt a saját, több iparágból szerzett tapasztalatunk és több külföldi guru tapasztalta alapján. Ez nem 100% készpénz, de elég nagy biztonságot ad ahhoz, hogy feltételezzük általános a jelenség. (Ha te ellenkezőjét tapasztalod mindennek, kérlek írd meg a kommentben, szívesen fogadjuk a te véleményed, tapasztalataid, javaslataid, hadd tanuljunk mi is belőle!)

A Klubban már írtunk ugyan a probléma hátteréről, de most Andrea hívta fel rá frissen a figyelmünket, ezért újra elővettük a témát. Egy idézet Andrea leveléből, amit a minap kaptunk:

“FB posttal, videókkal, bloggal, hírlevéllel – szóval sok csalival gyűjtöttük az embereket az oldalunkra. Pl. a legutóbbi kampányban 38.000 embert.

Aztán amikor olyan remarketing hirdetést indítanék az embereknek, aminek az a célja, hogy vásároljanak, azaz a konverzió a cél, ráteszek napi 50.000 ft költést, nem indítja el a FB a hirdetést. Helyesebben elindul, csak napi 2000 embert érek el vele…. és vánszorog a hirdetés.

De ha ugyanezt a remarketing hirdetés úgy állítom be, hogy kattintás legyen a célja a hirdetésnek és nem konverzió, akkor bizony simán elpörgeti a napi 50.000 ft-ot. Megnézettem FB szakértővel is a fiókunkat, mindent rendben talált technikailag.

Szóval kezd az az érzésem lenni a FB-al kapcsolatban, hogy addig viszi a pénzem ami neki jó, like, kattintás, videómegtekintés, de amikor konverzió lenne a cél és nekem visszajönne valami a hirdetésekből, akkor cseszik rá.”

Andrea tök jól megfogalmazta mit lát az ártatlan, jóhiszemű felhasználó. Egyértelmű, hogy valami nem oké. De mi történik valójában a háttérben?

Magyarázat:

Szögezzük le, a Facebook jó szándékkal jár el. Tényleg segíteni akar neked, de ahhoz, hogy segítsen adatra van szüksége. Sok-sok adatra és jó nagy célközönségre.

Amikor elindul a hirdetésed, akkor ő nézi, hogy ki az aki konvertál (vásárol, feliratkozik, stb.) a hirdetésedre kattintás után. Aki konvertál, annak eltárolja az adatait (érdeklődés, nem, kor, stb.) és ezt folyamatosan ismétli, ameddig csak fut a kampány.

Az optimalizálás úgy működik, hogy a leírt módon gyarapodó adatmennyiség alapján, próbálja az eddig már konvertáltakhoz hasonló célközönségnek megjeleníteni a hirdetésed. Adja magát, hogy minél több a konverziód, annál több az adat, így annál pontosabban meg tudja határozni azt a leírást, ami a potenciális vásárlóid jellemzi.

Na, mármost, ez egy nagyon jó dolog lenne, hiszen szépen gerjesztené önmagát. Egyre inkább azoknak jelennének meg a hirdetéseid akiket érdekel, így egyre több konverziód lenne, egyre olcsóbban.

De akkor hol a bibi?

Ott kerül homok a gépezetbe, hogy a folyamat beindulásához tényleg SOK konverzióra és NAGY célközönségre van szükséged.

Hogy érzékeltessem a számokat, a külföldi nagyok azt tanítják, hogy legalább 1 milliós közönséggel, napi 25 konverzióval tud az algoritmus optimalizálni.

Így tud megfelelő tempóban tanulni a rendszer és ekkora közönségből tud úgy szűkíteni, hogy maradjon is értelmezhető mennyiségű ember a szűkítés után…

Valószínűleg nem kell tovább fejtegetnem, hogy itthon ez a módszer csak akkor valósulhat meg biztonsággal,

  • ha rettentő széles érdeklődésnek örvend az amit árulsz (a magyar lakosság 10% potenciális vásárló)
  • és nagyon jól konvertál a sales oldalad, vagy valami könnyebben megszerezhető konverzióra optimalizálsz (pl.: feliratkozás vagy lájkolás – de ez utóbbi túl távol áll a bevételtől…).

Ezek a feltételek a legtöbb kisvállalkozónál nem adottak, jó eséllyel nálad sem.

Az Andrea által vázolt képet pedig tökéletesen magyarázzák az imént leírt gondolatok.

Nála egészen odáig jutott a Facebook “tehetetlensége”, hogy szerencsétlen olyannyira nem tudta lemodellezni (kevés konverzió híján), hogy ki az ideális vásárlójelölt, hogy inkább meg se jelenítette a hirdetéseket.

Nem volt elég adata, hogy döntsön, így kvázi lefagyott és nem indultak el a hirdetések, már az elején meghalt az optimalizálási folyamat…

Oké,  beláttuk, hogy ez így nem igazán működik itthon… De akkor mi maradt?

Pánikra nincs semmi ok, mindig van megoldás.

Te nem fogod használni az automatikus konverzióra optimalizálás lehetőségét, legalábbis a nagyobb elköteleződést igénylő konverziók és kis célpiac esetén biztosan nem. Lépjünk tovább!

Neked maradt az, hogy kattintásokért fizetsz, de nincs ebben semmi rossz. Andrea esetében látható volt, hogy ha konverziók helyett a kattintásokra licitált, akkor egyből kijutottak és pörögtek a hirdetései.

Oké, hogy ekkor meg a vásárlások maradtak el, de ez valójában semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy most nem konverziókra licitált!

A konverzióra optimalizálás önmagában nem hozna vásárlókat. Embereknek hirdetünk, bármire is licitálunk és az emberek pedig azért vásárolnak mert…

  • jó az ajánlatod
  • jó az értékesítési tölcséred
  • és jó a hirdetésed.

Ha működne itthon az optimalizálás, akkor csak annyit nyernél vele, hogy valamivel olcsóbban kapnád a konverziókat, de ha nem konvertál sima kattintásra licitálással sem az oldalad, akkor konverzióra optimalizálással sem konvertálnál.

Tehát neked az első és legfontosabb dolgod, megérteni mik azok a stratégiák, értékesítési tölcsérek, amikkel rá lehet venni a Facebook látogatókat, hogy azt tegyék amit szeretnél.

Ha ezt megérted, akkor már csak reszelés, hogy olcsóbban jöjjön a konverzió, de ezt kattintásra licitálással is tudod csökkenteni. Mi is mindig így licitálunk, mióta csak bizniszt építünk online.

A kutya tehát az értékesítési rendszerben van elásva, nem az optimalizálgatásban. Ez utóbbi is kell a még jobb eredményhez, de egy halottat hiába kezdesz el fésülgetni, nem fog feltámadni – már bocsánat.

Hogyan tovább? Hogyan kell kattintás alapú hirdetéssel eladni?

Nem győzzük hangsúlyozni a stratégia és a rendszer fontosságát. Andrea és úgy zusammen a Facebook hirdetések esetében is ez a titok.

Ahogy a Vevőszerző Hirdetések Akadémia utolsó részében is szó volt erről, nálunk 3 alapvető rendszer teszi lehetővé, hogy a Facebook hirdetéseink megtérüljenek.

Friss vér, támogató és közönségépítő rendszereink futnak folyamatosan és ezek eredményeiről, hatásfokáról konkrét számadataink vannak. Tapasztalatból tudunk róluk beszélni és tudunk segíteni abban, hogy neked is mielőbb felálljanak ezek a rendszereid.

Facebook Hirdetési Nap

Gyere el a Facebook Hirdetési Napra, és úgy fogsz hazamenni, hogy ott lesz az akcióterv a kezedben, mit kell lépésről lépésre megvalósítanod.
Érdekel a Facebook Hirdetési Nap
2017-08-24T13:33:34+00:00

A szerzőről:

Szervusz, itt Szőke András, az Online Katapult társalapítója. Részemről a megtiszteltetés, hogy itt vagy és segíthetek Neked! Mark Zuckerberg már rég megmondta, hogy a kész a jobb mint a tökéletes, így annyit tudok javasolni, CSINÁLD! Most már tudod mit, a többi csak Rajtad áll...